L’Afa (Associació de familiars d’alumnes) de l’Escola La Canaleta de Vila-seca ha denunciat la pèrdua d’una línia d’I3 de cara al curs 2023-2024 per part de la Generalitat.
Segons han explicat en un comunicat, el departament d’educació ha pres aquesta decisió, el que comportarà que l’escola es quedi sense places per a nous alumnes que no tinguin relació familiar amb altres alumnes del centre.
Des de l’Afa denuncien que la pèrdua d’aquesta línia d’I3 farà que altres persones de la zona no tinguin l’opció de triar aquesta escola i el seu sistema educatiu per als més petits. Per aquest motiu, han començat a recollir signatures per demanar a la Generalitat que revoqui la seva decisió, i a partir de la pròxima setmana tenen previst començar algunes accions de protesta.
Comunicat de La Canaleta
L’escola dels nostres fills i filles promou un projecte educatiu innovador que lliga perfectament amb l’orientació que està prenent el sistema educatiu actual, està en línia amb el nou decret presentat i és referent a la zona, rebent tant visites pedagògiques d’altres centres com matrícules d’infants d’altres municipis, que busquen precisament aquest tipus de projecte. És per això que cal defensar-lo i preservar-lo!
A més, si tots els germans que han d’entrar a I3 matriculen, no podrà entrar cap família nova a l’escola, i així provocar que moltes famílies no puguin escollir el tipus d’educació que volen pels seus fills i filles!
D’altra banda, les famílies de l’escola no volem perdre una línia. Tot això provocarà que anem perdent recursos que són molt importants per donar continuïtat al funcionament del projecte, el qual, va ser triat a consciència com a pares i mares pels nostres petits. Els motius que ens donen no ens convencen. Necessitem suport per defensar un model públic i de referència! És urgent!