L’Ajuntament de Tarragona ha tret a licitació el contracte per a la digitalització de l’Anella Verda amb un pressupost de 130.000 € (IVA inclòs). L’objectiu és dotar l’oferta turística d’una web-app de rutes i la creació de continguts virtuals dels entorns de l’Anella Verda amb senyalització digital, potenciant l’oferta de productes i serveis turístics d’aquest espai, essent el punt de partida per a un model de gestió turística intel·ligent incorporant sistemes social media, per millorar i avaluar l’experiència del visitant.
Aquesta iniciativa respon al Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Tarragona, entre el blau i el verd, un projecte finançat pels Fons Europeus Next Generation en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència que aposta per un turisme verd i sostenible, per una millora de l’eficiència energètica, per la transició digital i per la competitivitat en el camí per donar compliment als Objectius de Desenvolupament Sostenible tot creant propostes de turisme sostenible a la ciutat de Tarragona que complementin i diversifiquin l’oferta de la destinació i també millorin l’experiència turística.
L’Anella Verda: una gran excursió
La gran ruta passa per sota d’un aqüeducte romà, masos medievals i cúpules modernistes, entre altres elements del gran patrimoni de Tarragona. Un recorregut d’un total de 34 km, que es pot fer tant a peu com en bicicleta. Tot i que, la tornada per la zona de la costa està reservada als caminadors.
Cal destacar que aquesta ruta principal, està dividida en nou sub-rutes de trams de menys distància pensada per activitats més relaxades però igualment atractives. Aquestes sub-rutes compten amb experiències vinculades amb la realitat augmentada. El llistat de les sub-rutes:
I el llistat de les experiències que s’oferiran són les següents:
La consellera de Turisme, Montse Adan, ha explicat que “amb aquesta nova iniciativa, Tarragona es posicionarà com a referent en l’aplicació de tecnologia en espais naturals. La webapp, amb les seves rutes digitalitzades i la senyalització interactiva, no només millorarà l’experiència del visitant, sinó que també contribuirà a un turisme més organitzat i sostenible”. A més, ha assegurat que “aquesta innovació ens permetrà gestionar la ciutat d’una manera més intel·ligent. Representa un pas endavant cap a un model de turisme més connectat i amb una visió de futur”.
La web i les rutes que s’oferiran seran multi idioma (català, castellà, anglès i francès).
Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dijous a Arbeca (Garrigues) un home, de 35 anys, per haver robat un tractor…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha destinat mig milió d'euros a la reparació de la filtració detectada el 16…
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa va visitar ahir els equips de la base del Lleida Llista Blava d’hoquei patins, que…
Un home ha mort en precipitar-se d’un segon pis mentre treballava en una empresa de Reus ubicada al polígon Agroreus.…
La Guàrdia Urbana de Lleida vetllarà pel bon funcionament del trànsit durant la 43a cursa popular de Balàfia-Bonaventura Baldomà Rius,…
L'Ajuntament de Tarragona i la Generalitat de Catalunya posen en marxa la campanya 'Comerços aprenents. Parlem-nos en català'. Aquesta iniciativa…
Esta web utiliza cookies.