Salvador Minguella, president de la Via T: “La campanya de Nadal ha estat bé, però no ha sigut excepcional”

0
550
Salva Minguella, president de la Via T. Foto: Esther Figueroa

Finalitza la Campanya de Nadal. Quin balanç fa?

Les xifres han estat, més o menys, com les de l’any passat, segons els que m’han transmès alguns dels comerciants amb els quals he pogut parlar. Alguns han estat una mica per damunt, altres una mica per sota, però entorn les xifres de l’any anterior. Jo pensava que serien una mica millor, però no ha estat així. Aquest any, l’avantatge ha estat que s’ha realitzat una campanya conjunta amb totes les associacions comercials, de manera que totes les entitats hem fet les mateixes accions. Això és positiu, com també ho és haver-hi col·laborat amb la Fundació Estela i la Fundació Topromi. En definitiva, la campanya de Nadal ha estat bé, però no ha sigut excepcional.  Jo comptava que aquesta seria millor que l’any passat, però no s’ha superat.

Com s’ha treballat des de les associacions de comerciants per potenciar el comerç local i a peu de carrer?

En aquest sentit, crec que és molt important el Nadal Musical, amb més de 40 actuacions durant els deu dies abans de Nadal. També han estat un reclam les espelmes que van elaborar des de la Fundació Estela. A més, estem començant a treballar tots en la mateixa línia i això és el més important pel petit comerç.  Però, efectivament, estem començant i queda encara molt camí per fer tots junts.

Considera que es pot guanyar la batalla a les grans superfícies?

Ha d’haver-hi espai per tothom. Les grans superfícies tenen la força i la capacitat, però el petit comerç també té altres coses, com l’especialització, el consell personalitzat al client, és més proper… Cadascú ha d’explotar les seves virtuts. Tarragona, actualment, és clarament capital comercial, amb el Corte Inglés, les Gavarres, el Parc Central i el petit comerç. Tarragona, amb molta diferència d’altres ciutats segons les dades, és capital comercial. El que hem de fer és lluitar tots perquè la gent vingui a comprar a Tarragona i cadascú després s’espavili en tenir la seva oferta i sàpiga diferenciar-se dels altres.

Un dels temes preocupants en aquest sentit i del qual sempre parlem són els pàrquings. La gent de fora sempre comenta que són molt cars, però aquest aspecte no depèn de nosaltres. El que depèn de nosaltres és donar una oferta distintiva, que puguem assessorar el client i que aquest estigui content. treure última frase

Des de l’Ajuntament, concretament la consellera de Comerç, Elvira Ferrando, assegurava que el nou rellotge carilló esdevindria un reclam per atraure més gent i potenciar així el comerç a peu de carrer. Creu que ha estat així?

La veritat és que està sent un èxit. La quantitat de gent que va a veure’l és tot un èxit. Tot això ajuda. També ajuden els creuers i que el turisme creixi. Tot va sumant, però tampoc podem dependre només dels creuers i el rellotge carilló.

Durant el Nadal es realitzen accions de dinamització en favor del comerç local, però vostè ha reivindicat moltes vegades que aquest tipus d’accions s’haurien de realitzar durant tot l’any.

Nosaltres, per exemple, ja estem plantejant una acció important que és realitzar una Shopping Night. També tenim planejat repetir el ‘Tot queda a casa’, que ho fem conjuntament amb Reus, o fer les Botigues al Carrer. Hem de fer accions que vagin més enllà del Nadal. A més, ara estem acabant d’enllestir el pressupost d’enguany. Sí que és cert que l’Ajuntament ens ha d’ajudar, però també és veritat que som nosaltres qui ho hem de fer. No podem dependre de l’Ajuntament, ni de la Diputació. Hem de ser autosuficients i capaços –amb la seva ajuda- de fer les coses.

En quin punt es troba el pla comercial?

Aquest pla és vital i ho volem seguir treballant. Però, és cert que vindrà marcat per les eleccions. Volem intentar que es comenci a treballar ja amb l’equip de govern actual i que després de les eleccions es continuï perquè, passi el que passi, crec que és important i hauria de ser independent al partit que hi hagi. Aquí s’ha fet una feina ben feta i s’ha de seguir desenvolupant. Treure última frase

Esteu satisfets amb la feina que es realitza des de l’Ajuntament en aquest àmbit?

Jo estic content amb el suport de l’Ajuntament i la feina conjunta que s’ha fet. El que si s’hauria de mirar és si es pot incrementar el tema del pressupost perquè estem molt limitats amb això. Però, s’està treballant conjuntament  i intentant fer les coses bé, amb l’Elvira Ferrando i els tècnics de comerç. Els resultats són difícils de veure, però, com a mínim, posem voluntat i ganes i intenten parlar en positiu. No val de res queixar-se sempre; això no porta a res. Estem treballant amb les eines que tenim i intentant que aquestes siguin cada vegada millors.

Finalitza la Campanya de Nadal, però comencen les rebaixes. Com es presenten?

El que sol passar amb les Rebaixes és que els primers dies són fortes, però després queden molt descafeïnades, ja que abans de Reis ja hi havia descomptes. Això abans no passava, però ara ja fa anys que passa. Així, les Rebaixes perden força perquè hi ha el Black Friday i ofertes contínuament i s’ha perdut una mica la finalitat d’aquestes. Nosaltres, per exemple, després de les Rebaixes fem les Botigues al Carrer, que són les rebaixes de les rebaixes. D’alguna forma, són importants pel comerç, però sol passar que comencen molt fortes, amb dos o tres dies molt bons, i després van baixant.

Aquesta és una de les crítiques més sonades els darrers dies, ja que el petit comerç considera que aquest “avançament” dels descomptes i ofertes perjudica el període de rebaixes.

Això no beneficia a ningú. Però, cadascú té la seva estratègia i és molt difícil controlar totes aquestes coses.

FER UN COMENTARI