Josep Andreu, president del Port de Tarragona: “La passarel·la que unirà Tarragona amb el mar marcarà un abas i un després a la ciutat”

Avatar photo

Quina és la situació actual del Port?
Estem en una situació immillorable en aquests moments. Hem canviat moltes línies estratègiques de treball, fruit de la crisi, la qual ens va obligar a replantejar-nos moltes coses. Estem assentant les bases per garantir un gran futur al Port de Tarragona.

Resumint, estem prioritzant infraestructures que necessitem. Després estem incentivant la nostra presència en nous mercats. A més, volem incrementar la projecció internacional, la qual ens permetrà atreure a nous clients. A banda, continuem treballant en el projecte de creuers.

Diversificació, aquesta és la directriu del Port?
Sí. Ara el Port de Tarragona és el cinquè port de tot l’estat. Això ens fa un port fort dins la logística d’Espanya.

Potser la feblesa que tenim és la concentració en alguns sectors. Volem canviar aquesta situació posant l’accent en aquells sectors que no representen un gran percentatge en el trànsit del Port, com per exemple el de càrregues general que només representa un 5% de tot el tràfic, sense que altres sectors tradicionals, com el petroquímic o l’agroalimentari, es vegin afectats.

I quin és l’objectiu que es vol aconseguir?
El gran objectiu és recuperar el tràfic global de 33 milions de tones. Per aconseguir-lo, volem potenciar els tràfics petroquímics –sobretot els hidrocarburs—, i convertir-nos en un Port Hub. És a dir, que el port de Tarragona sigui un nexe per distribuir els elements petroquímics de la seva àrea d’influència.

En el cas del sector agroalimentari, trobem que hi ha molta necessitat d’aquests productes. Recordem que som el port líder en aquest sector i, per tant, se’ns demanarà un sobreesforç. Possiblement entrarà un milió de tones per sobre de la mitjana i hem d’estar a l’altura del repte.

Quines són les limitacions del port?
És l’ocupació. Som un dels ports de l’estat espanyol amb un índex d’ocupació més elevat, gairebé freguem el 80% de ràtio d’ocupació de la superfície.

Per una banda, la xifra és positiva perquè indica que estem aprofitant al màxim l’espai. Alhora és un indicador que t’estàs quedant ja sense recorregut. Per tant, hem de ser capaços de trobar nous espais per poder fer créixer el port.

I quines són les sortides per fer créixer el port?
Hi ha uns instruments, regulats per pla director del Port, per poder aconseguir aquest creixement. De moment, a curt termini estem treballant en l’espai de la . En clau de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL). En clau de territori, val la pena assegurar un bon pla d’infraestructures per permetre una bona l’accessibilitat i convivència amb el Centre Recreatiu i Turístic (CRT).

A més, el port té algun projecte interior per créixer: el moll de Balears, que ens incrementaria en 30.000 hectàrees l’espai disponible. Finalment, intentem millorar els espais ocupats, fer-los més eficients.

Canviem de tema, com avancen les obres de la passarel·la que unirà el Port amb el Centre?
Ara fa dues setmanes vam posar el primer tram. Ara, periòdicament s’aniran posant els trams que falten. Aquest és un projecte que l’hem lluitat molt, ja que involucra diverses administracions que tenen contextos complexos. Estic molt content que el Port sigui el que posi a disposició aquest equipament a la ciutadania.

Crec que hi haurà un abans i un després quan finalitzi l’obra. Fins ara es pot dir que la ciutat tenia el seu accés “tallat” al mar. Un cop s’acabi la passarel·la, un ciutadà que camini pel balcó i vulgui travessar les vies del tren, per arribar ràpidament al passeig, ho podrà fer.

En unes declaracions vostè va dir que no era una solució definitiva per alliberar la façana marítima. Quin projecte seria la “solució definitiva”?
A tots els tarragonins i tarragonines ens agradaria tenir un altre tipus de façana marítima, aquest és un debat recurrent. Hem d’aspirar a una façana on no hi hagin les vies del tren o estiguin cobertes. En la qual l’espai entre el balcó i el passeig estigui ocupat.

D’altra banda, també està en marxa la peatonalització del passeig Marítim. Com avancen aquestes obres?
Ja el tenim per licitar. De moment, parlem d’un any per veure’l realitzat. Estem esperant enllestir un tràmit administratiu amb l’Ajuntament perquè ens cedeixi l’espai, ja que el passeig Marítim encara no és de domini portuari. En aquest cas, estem rebent ple suport de l’Ajuntament.

Quin és l’esperit darrere de l’obra del passeig?
Els grans protagonistes del nou passeig seran els vianants. Els quatre carrils que hi han ara es veuran reduïts a dos. El nou espai que es farà, servirà per a dos objectius principals: eixamplar la vorera i un carril bici. A més, es renovarà el mobiliari urbà de la zona. Intentarem que el passeig sigui un espai de primera línia com es mereix la ciutat.

Parlem de creuers, quina valoració fa després d’un mes d’aquest projecte?
Es demostra que gràcies a la perseverança i l’equip de professionals que tenim el projecte ha tirat endavant. És un salt molt important, ja que hem duplicat el nombre de creuers respecte de l’any passat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament de l’Arboç instal•la un tendal a l’Escola Bressol per donar compliment als resultats dels Pressupostos Participatius’17

Notícia següent

Cunit celebra la II Foodtruck Festival

Notícies relacionades