Enric Daza assegura que no deixarà la seva acta de regidor a Cambrils

El virtual candidat d'Aliança Catalana a Cambrils defensa que l'acta de regidor és personal i no de cap partit

25 de setembre de 2026 a les 08:12h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Enric Daza no pensa renunciar a la seva acta de regidor de l’Ajuntament de Cambrils. El fins fa uns mesos principal referent de Junts al municipi ha respost així a la petició de la formació, que li reclama que deixi el càrrec després d’haver abandonat el partit i d’haver anunciat que serà el candidat d’Aliança Catalana a l’alcaldia de Cambrils el 2027.

En un comunicat, l’entorn de Daza sosté que “l’acta de regidor no és propietat de Junts per Catalunya ni de cap partit polític” i defensa que correspon personalment al representant escollit a les urnes. També remarca que una cosa és la pertinença a un partit o grup municipal i una altra la condició de regidor.

La resposta arriba després que Junts hagi exigit públicament a Daza que entregui l’acta obtinguda a les municipals del 2023. El partit també planteja que, si no ho fa, deixi de formar part del seu grup municipal i passi a la condició de regidor no adscrit.

DE JUNTS A  ALIANÇA CATALANA

El conflicte és l’últim capítol d’una trajectòria política marcada per diversos 'canvis de jaqueta'. Daza va entrar a l’Ajuntament l’any 2019 amb Nou Moviment Ciutadà (NMC), la formació d’Oliver Klein, i va assumir responsabilitats de govern.

La relació entre tots dos es va trencar a principis del 2023 i Daza va acabar el mandat com a regidor no adscrit. Poc després va anunciar la seva incorporació al projecte de Junts i va ser-ne el cap de llista a les municipals.

Aquella candidatura, registrada com a Junts per Cambrils-Compromís Municipal, va aconseguir tres regidors i un 11,8% dels vots: Daza, Laura Mellau i Teresa Recasens.

Daza va entrar aleshores al govern quadripartit encapçalat pel socialista Alfredo Clúa, però el febrer del 2025 va ser expulsat de l’executiu municipal després de diversos enfrontaments interns.

Mellau i Recasens també van abandonar posteriorment el govern i la crisi va acabar precedint la renúncia de Clúa a l’alcaldia. En aquell moment, el mateix Daza va arribar a oferir-se a deixar l’acta si això permetia mantenir l’anterior pacte de govern.

CANDIDAT D'ALIANÇA PEL 2027

El gir polític més recent es va produir aquest juliol. Daza va abandonar l’òrbita de Junts i va anunciar un acord amb Aliança Catalana per encapçalar la seva candidatura a Cambrils a les municipals del maig del 2027. Les altres dues regidores escollides amb ell el 2023, Laura Mellau i Teresa Recasens, es van desmarcar del moviment i van deixar clar que no s’incorporarien a la formació de Sílvia Orriols.

Des d’aleshores, Daza ha continuat la seva activitat municipal sota la denominació de Més Compromís, mentre prepara la candidatura d’Aliança Catalana. Aquest agost, per exemple, ja apareixia públicament identificat com a regidor de Més Compromís i candidat d’Aliança Catalana.

Ara, davant la reclamació de Junts, Daza tanca la porta a renunciar: assegura que continuarà exercint com a regidor “fins al darrer dia del mandat” i defensa que Junts pot decidir qui forma part del partit, però “no qui és o deixa de ser regidor de l’Ajuntament de Cambrils”.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit