L'Ajuntament de Tarragona i l'Empresa Municipal de Transports de Tarragona (EMT) han creat un projecte de millora de les línies de transport urbà públic. La implementació està prevista pel quart trimestre de 2026, entre octubre i novembre. El 27 de gener van explicar el projecte i van iniciar una escolta activa de les peticions dels veïns de la ciutat, més del 80% de les peticions han estat incloses.
L'han presentat Sonia Orts, consellera de Mobilitat de l'Ajuntament de Tarragona i presidenta de l'EMT, Juan Manrubia, gerent de l'EMT i Manel Vico, Manel Dorado i Esteve Tremosa, representants del grup de treball de l'EMT que han participat en l'estudi. Sonia Orts ha explicat que "forma part del nostre compromís de fer la mobilitat de Tarragona més accessible", i que han intentat respondre a les necessitats d’adaptar les línies als tarragonins i tarragonines.
Les modificacions reforçaran les línies de la zona nord, Ponent, Llevant, i centre i Barris marítims.
Zona Nord
A la zona de Sant Salvador les línies millorades seran la L-5 i L-85. S'implementarà una connexió directa amb l'Hospital Joan XXIII. L'intercanviador amb Battestini serà punt estratègic per a optimitzar el transbord a altres zones de la ciutat.
L-85 passarà pel CAP del barri i l'Institut Pont del Diable, millorant l'accessibilitat i la connexió amb els principals equipaments del barri. Seguirà passant per Comellar i Seca. També s'incrementa un vehicle a la flota de la L-85, augmentant el nombre de sortides al barri de 57 a 81. L'interval de temps d'espera es reduirà de 30 a 20 minuts.
Pel que fa a L-5, tindrà nova parada a Santa Isabel en sentit centre (entre parades Siurana i Ebre). L'interval de temps d'espera es reduirà de 35 a 30 minuts.
Barris de Ponent
A la zona de Ponent les línies millorades seran la L-6, L-54, L-3, L-30, L-34 i L-43. La proposta garanteix una millor regularitat horària i la connectivitat entre els diferents barris de Ponent.
La L-6 mantindrà el seu traçat actual sense modificacions. Tanmateix, davant la previsió de creixement i desenvolupament urbanístic de la zona de Ponent, en els pròxims anys es podria replantejar la seva divisió en dues branques per adaptar-se a la nova demanda.
A la L-54 es crearà una connexió amb el nou Hospital Recassens i altres punts com el carrer Riu Segre per simplificar el seu traçat pel centre. També es traslladarà la ruta de Torreforta a Icomar i Riuclar.
Es fusionaran les línies actuals L-3 i L-30, per continuar sent un servei ràpid, però amb major població servida i es mantindrà el pas per l'N-340 donant servei al polígon. La nova L-3 mantindrà les 5 sortides diàries des del barri de Buenos Aires.
A L-34 es modificarà el traçat per tal de connectar amb els barris de Ponent i el Cap. En nou recorregut establirà una connexió directa amb la Granja i Torreforta, que millorarà la transversalitat entre els barris confrontants a la T-11 i amb el CAP de Torreforta-La Granja i la Floresta. El Barri de Riuclar-Icomar quedarà cobert pel nou traçat de la L-54. També s'implementaran més expedicions els diumenges i festius.
I pel que fa a L-43 es mantindrà la seva oferta actual, amb un increment en 2 expedicions a la tarda, amb l'objectiu de facilitar la tornada a casa dels estudiants del Complex Educatiu que viuen a Ponent. També s'implementarà 1 expedició amb origen Bonavista i fins al Complex Educatiu.
Zona de Llevant
A la zona de Llevant les línies millorades seran la L-11, L-12 i L-13. La proposta pretén allargar la L-13 fins a l'estació de tren, incrementant el temps de viatge 6 minuts (en total) i l'interval de pas s'incrementarà lleugerament per tal de mantenir la flota. Així com l'adequació dels horaris de L-13 a les expedicions del matí.
Centre i Barris Marítims
A la zona del centre i Barris Marítims les línies millorades seran la L-21, L-23, L-41, L-22 i L-55.
Les línies L-21 i L-23 són circulars en un sol sentit, s'unifiquen en una nova línia circular: la L-20. Amb el principal objectiu de millorar l'eficiència operativa i la regularitat del servei. Amb aquesta única línia es cobreixen tant el traçat actual de la L-21 com la diagonal entre l'estació i la Plaça Imperial Tàrraco, que actualment realitza la L-23. Es mantindrà la cobertura de l'aparcament dissuasiu i el pas pel CAP Muralles.
A L-41 s'ampliarà la cobertura horària de primera hora del matí, de dilluns a divendres. La primera sortida serà aproximadament a les 5:30 h (actualment és a les 7 h), coincidint amb la primera expedició de la L-3 de Ponent.
Pel que fa a L-22 es mantindrà el seu traçat actual i a l'estiu connectarà amb la platja del Miracle.
I a L-55 es proposa estendre el traçat fins a l'estació de tren, per tal de cobrir les connexions de L-23 actual que no seran realitzades per la nova ruta L-20. Es veurà especialment beneficiat el carrer Reial.
Línia nocturna
Per altra banda, s'ampliarà l'oferta actual de bus nocturn de les línies L-71 i L-72 i L-73.
L-71 ampliarà la seva cobertura territorial i arribarà fins a Interblocs a Sant Salvador. La freqüència del servei serà igual en hivern que en estiu, afegint una expedició més, d'anada i tornada, en la franja de les 00:30 h i les 3:18 h.
A L-72 s'ampliarà la seva oferta actual, incrementant 1 autobús en els serveis nocturns d'hivern, millorant la freqüència. També s'afegeix una expedició més, d'anada i tornada, a l'hivern en la franja de les 1:09 h i a les 3:58 h.
I pel que fa a L-73, ampliarà la seva cobertura fins a La Mora a l'hivern, Ampliarà la seva oferta actual incrementant 1 autobús i afegint 3 expedicions, d'anada i tornada, en les franges de les 00:25 h, 3:46 h i 4:58 h.
Accés a la informació
Es pot consultar tota la informació detallada sobre les noves línies de transport al web de l'EMT i de l’Ajuntament de Tarragona.