Nova sessió de l’Emociona’t a Concactiva: professionals de l'educació es formen en malestar emocional juvenil

La 7a edició del programa de l’Oficina Jove ha tancat amb una xerrada per a professionals de l’educació, el lleure i l’esport, centrada en l’estigma i els recursos d’acompanyament

20 d'octubre de 2026 a les 08:42h

El passat dimecres 14 d’octubre, Concactiva va ser l’escenari de la xerrada formativa adreçada a professionals de l’àmbit de l’educació, el lleure i l’esport que treballen amb adolescents i joves.

L’activitat va posar punt final a la 7a edició del programa Emociona’t, impulsat per l’Oficina Jove de la Conca i centrat enguany en el malestar emocional de les persones joves.

Una sessió per abordar l’estigma i els casos de malestar emocional

La trobada va comptar amb la dinamització de la tècnica d’Ocell de Foc del Camp i de la Referent de Benestar Emocional Comunitari del CAP Montblanc, que van treballar l’estigma associat al malestar emocional i van presentar diversos casos vinculats a l’àmbit de l’escola, de l’institut i del lleure. En el tram final, la sessió va permetre vincular aquests continguts amb un conjunt de recursos orientats a facilitar l’abordatge d’aquestes situacions.

Una xerrada formativa adreçada a professionals de l’àmbit de l’educació, el lleure i l’esport

El programa Emociona’t planteja cada any activitats d’empoderament i d’habilitats assertives d’educació conscient dirigides a les famílies, a les persones joves i als professionals que eduquen.

Activitats prèvies d’aquesta edició

Durant el mes d’abril, i amb destinació a bona part de l’alumnat d’ESO dels centres de secundària, l’Oficina Jove, en col·laboració amb la Referent de Benestar Emocional i Comunitària (REBEC) de l’ABS Montblanc, va desplegar una dinàmica preventiva en el marc del projecte Carpa al pati. Hi van participar un total de 172 joves.

Posteriorment, el 21 de maig, es va dur a terme una xerrada per a famílies amb fills i filles adolescents i joves sota el títol Com acompanyar el malestar emocional a l’adolescència i joventut, a càrrec de la psicòloga Sílvia Severino. En aquesta sessió hi van assistir 40 persones.

Un projecte amb set anys de desenvolupament

Set anys de treball sobre benestar i educació emocional

Al llarg d’aquests 7 anys, el projecte Emociona’t ha tractat qüestions com l’atenció a la diversitat, l’autoestima, l’ús i l’abús dels dispositius mòbils, l’assetjament escolar, l’afectivitat i la sexualitat, i la pressió estètica. Segons la informació facilitada, totes les activitats han estat molt participatives, especialment les adreçades a les famílies.

La pròxima edició del programa se centrarà en les violències digitals amb l’objectiu de promoure el benestar digital del jovent.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara