La Ciutat de Tarragona

Elisa Vedrina (PP) carrega contra la gestió de l’aparcament de l’estació del Camp de Tarragona: “busquen excuses per tot”

El Partit Popular reclama a ADIF que no necessita cap llicència municipal per continuar amb la construcció de l’aparcament

La diputada del PP al Congrés dels Diputats, Elisa Vedrina ha manifestat avui que ADIF “busca excuses” envers el problema d’aparcament que pateixen els usuaris de l’estació del Camp de Tarragona. L’empresa ferroviària va anunciar fa uns mesos que havien començat unes obres per construir un aparcament provisional al costat de l’estació. D’aquesta manera, volien assumir l’auge d’usuaris durant els treballs del tall del túnel de Roda de Berà, però tot va quedar paralitzat quan l’Ajuntament de La Secuita va presentar una querella exposant que l’empresa ferroviària no havia demanat les llicències per poder dur a terme l’actuació.

El pàrquing provisional preveia oferir unes 110 places amb un cost assequible per assumir l’augment d’usuaris a causa del tall ferroviari. Les obres van quedar paralitzades per una al·legació que va presentar l’Ajuntament de la Secuita exposant que ADIF no havia demanat les llicències necessàries per dur a terme els treballs, i segons afirmen des del PP, el Ministeri de Transports va defensar que l’empresa ferroviària no necessita cap permís per continuar amb les obres. Tot i això, la situació actual és que el tall del túnel de Roda de Berà ha arribat a la seva fi i les obres encara continuen suspeses.

Els usuaris de l’estació del Camp de Tarragona fa temps que reclamen una alternativa d’aparcament assequible, Vedrina al·lega que l’estació es troba en una zona “periurbana” i només compta amb “un aparcament de pagament, on deixar el cotxe un dia pot arribar a costar uns 50 €”. Envers la situació, els usuaris es veuen en l’obligació d’aparcar a l’entrada de l’estació i als costats de les carreteres que connecten amb la general, fet que, a banda de posar en perill la seva integritat física, també s’exposen a robatoris o a incendis als seus vehicles.

Tanmateix, el Partit Popular no entén per què el Ministeri afirma que per continuar amb les obres necessiten una resposta, que encara no ha arribat, de l’Ajuntament, si ADIF no necessita cap llicència municipal. Creuen que les respostes obtingudes per part de les administracions es troben plenes de “contradiccions” i “d’excuses”, i la província de Tarragona continua amb la necessitat d’un espai “habilitat, de baix cost i segur” per a tots els usuaris de l’AVE.

Maria Ortega

Missatges recents

Reus inicia els tràmits per a fer nous allotjaments dotacionals i habitatges socials

El ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres 20 de juny l’inici de la tramitació de la modificació…

8 minuts fa

Tornen les exhibicions castelleres de ‘Tarragona, Ciutat de Castells’

Tarragona Turisme ofereix des de dimarts, 24 de juny, Tarragona, Ciutat de Castells, que enguany arriba a la seva onzena edició.…

9 minuts fa

Creixell prepara la 19a edició de la Caminada Popular 2025 “Mar-Muntanya”

L’Ajuntament de Creixell, amb la col·laboració de la Marxa Aquàtica Baix Gaià, organitza el diumenge 27 de juliol la 19a…

30 minuts fa

El PSC de Terrassa demana aprofitar el nou Pla de Barris i Viles per transformar la ciutat

El Partit dels Socialistes de Catalunya a Terrassa ha presentat aquest divendres una proposta de resolució perquè la ciutat s’integri…

40 minuts fa

Novetats sobre l’incendi que crema a la Noguera: 14,71 hectàrees cremades i 86 efectius treballant

Els Bombers de la Generalitat continuen treballant intensament per controlar un incendi que afecta la zona de l'Ermita de Cèrvoles,…

45 minuts fa

Proposen les Terres de l’Ebre per instal·lar una gigafactoria de 5.000 milions d’euros

Les Terres de l'Ebre podrien rebre una important inversió de més de 5.000 milions d'euros per acollir una de les…

49 minuts fa

Esta web utiliza cookies.