El XXX Concurs de Castells activa un dispositiu sanitari amb 63 efectius i atenció específica a la Tarraco Arena

Creu Roja, la Xarxa Santa Tecla i Protecció Civil coordinaran els trasllats i un circuit exclusiu a l’Hospital Sant Pau i Santa Tecla per respondre a qualsevol incidència

28 de setembre de 2026 a les 14:52h

El XXX Concurs de Castells desplegarà un dispositiu sanitari específic amb l’objectiu de garantir una resposta ràpida, coordinada i de qualitat davant de qualsevol incidència que es pugui produir. El dispositiu es va estrenar ahir a Torredembarra amb un total de 33 assistències, de les quals únicament se’n van derivar quatre a centres hospitalaris, totes de caràcter lleu.

Un operatiu amb presència a la Tarraco Arena i a l’hospital

El dispositiu mobilitzarà un ampli equip de professionals sanitaris i d’emergències, tant a la Tarraco Arena, a Tarragona, com a l’Hospital Sant Pau i Santa Tecla.

Per part de Creu Roja, es preveu la participació de 63 efectius, entre personal d’infermeria, tècnics d’emergències sanitàries, socorristes i tècnics de coordinació, així com un parc mòbil format per 12 vehicles: vuit ambulàncies de suport vital bàsic, dues de suport vital avançat i dos vehicles de transport.

A aquesta dotació s’hi afegeix el dispositiu de la Xarxa Santa Tecla, amb una trentena de professionals cada jornada entre la Tarraco Arena i l’hospital, incloent-hi personal mèdic i d’infermeria, especialistes en traumatologia, pediatria i radiologia, tècnics de radiologia i personal de coordinació i suport.

Assistència a plaça i coordinació per ràdio

A la Tarraco Arena, l’assistència anirà a càrrec de professionals mèdics i d’infermeria dels serveis de Medicina de l’Esport i d’Urgències de l’Hospital Sant Pau i Santa Tecla. Els professionals s’organitzaran en equips integrats per un metge, una infermera i dos tècnics de Creu Roja, que s’activaran davant de qualsevol avís que es produeixi a plaça.

Protecció Civil serà l’encarregada de guiar aquests equips per l’interior de la Tarraco Arena per facilitar que puguin arribar amb rapidesa al punt on sigui necessària l’assistència. La coordinació entre els diferents equips es farà mitjançant comunicació per ràdio.

Un circuit específic a l’hospital

Quan una persona necessiti una atenció més especialitzada o proves diagnòstiques, un responsable mèdic i un responsable d’infermeria de la Xarxa Santa Tecla, conjuntament amb la responsable d’infermeria de Creu Roja, coordinaran el seu trasllat a l’hospital. Els trasllats es faran mitjançant una roda d’ambulàncies de Creu Roja, concebuda per garantir un flux continu i coordinat entre la Tarraco Arena i l’Hospital Sant Pau i Santa Tecla.

A l’hospital s’habilitarà un circuit exclusiu i independent per al Concurs de Castells, dotat de metges especialistes, professionals d’infermeria i personal de radiologia. Aquest sistema permetrà atendre específicament les necessitats derivades del concurs sense interferir en el funcionament habitual del servei d’Urgències.

El dispositiu, coordinat entre la Xarxa Santa Tecla, Creu Roja i Protecció Civil, té com a objectiu garantir una atenció sanitària àgil i coordinada durant el Concurs i donar resposta tant a les incidències que es puguin resoldre a la mateixa Tarraco Arena com a aquelles que requereixin atenció hospitalària.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara