El Teatre Auditori del Morell estrena una temporada plena d'activitats diverses

17 de desembre de 2020 a les 13:51h

Un any més, arriba el moment de presentar unanova temporada del Teatre Auditori del Morell. Serà una temporada atípica i en la que noes podrà omplir el teatre com en tantes altres ocasions, però la prioritat de la regidoria deCultura i Festes de l’Ajuntament del Morell és la salut, i “part d’aquesta salut tambés’entén per poder gaudir de la cultura d’una forma segura i seguint totes les mesures deseguretat que s’han aplicat als equipaments culturals”, remarquen les regidores, M. Jesús Valldosera i Mònica Casas

 

Per això, l’aforament durant la temporada es veurà reduït al 50% en tots els espectacles,l’ús de la mascareta serà obligatori, així com la neteja de mans i la presa de temperaturaa l’entrada. “Volem seguir sent un espai on la gent se senti segura a l’hora de venir, on lagent tingui l’oportunitat de veure espectacles de gran qualitat i on la gent gaudeixi de la cultura com mai abans”, continuen les responsables de l’àrea. 

Aquesta temporada es podran veure una desena d’espectacles de diferents disciplines iformats, dirigits a diferents públics i amb els quals tothom pugui trobar una proposta pergaudir del Teatre-Auditori. A més, i com a novetat, en aquesta temporada es podran comprarentrades anticipades online, a través de la plataforma elmorell.koobin.cat

El tret de sortida el donarà una vella coneguda al municipi, la companyia Rhum&Cia, ambl’espectacle “Gran Reserva”. És la tercera vegada que aquesta companyia de pallassospuja a l’escenari del Teatre Auditori, i ho faran amb uns “grans hits” dels seus últimsespectacles, així com alguns gags nous on el gamberrisme, l’humor i la música d’aquestscinc pallassos ens produiran unes rialles d’allò més necessàries. Una funció que es podrà veure el dissabte 9 de gener a les 19 hores

 

La següent cita serà el concert de Pau Vallvé. El cantautor presentarà el seu últim disc, “LaVida és Ara”, el divendres 15 de gener a les 20.30 hores. Una oportunitat única d’escoltaren directe un dels millors discs del 2020, en un concert íntim i treballat amb minuciositat que ens aproparà l’obra d’aquest artista multiinstrumentista. 

 

El divendres 29 de gener a les 20.30 hores el teló tornarà a pujar amb una de les obresde la temporada, “Alguns dies d’ahir”, de Jordi Casanovas. Un text que aborda els diesde setembre i octubre del 2017 i com els va viure una família qualsevol. Al voltant de la taulacompartiran dubtes i preguntes per comprendre les postures dels altres. Un elenc encapçalatper Míriam Iscla i Abel Folk que portarà a escena personatges de ficció per uns fets i unahistòria que tots vam viure de prop.

El mes de febrer començarà amb “Fragile” de la Cia. LaBú Teatre. Una obra que formavapart del festival Guant 2020 i que no es va poder realitzar aquest any. Un espectaclemultidisciplinari on la dansa, el teatre i els titelles es barregen per aconseguir una funció ambun impacte visual preciós mostrant que la fragilitat pot amagar molta bellesa. El dissabte 6 de febrer a les 19 hores

El mes més curt de l’any seguirà amb el televisiu Quim Masferrer, que portarà a escena elseu espectacle “Bona Gent”, una adaptació del seu popular programa de televisió, on elpúblic deixa de banda el seu paper d’espectador per convertir-se en protagonista. Serà eldissabte 20 de febrer a les 20 hores, amb el seu bon humor i el seu bon rotllo per conèixer la “Bona Gent” del Morell. 

El dissabte 27 de febrer a les 20 hores arribarà un altre rostre conegut, el de l’actor idramaturg Ramon Madaula que signa l’espectacle “Els Brugarol”. Una comèdia queaborda la conflictivitat en escollir entre els cognoms de la descendència. Un cognom s’ha de perdre? O s’ha de mantenir si té una solera i llinatge excels? 

Els companys de la Sala Trono visitaran el municipi el dissabte 20 de març a les 20 horesamb el seu últim espectacle, “Els Gossos” de Nelson Valente. Joan Negrié, Mercè Arànega,Sandra Monclús i Albert Pérez formen una família acomodada en les seves pors que es veurà trasbalsada per una experiència fugaç d’un dels seus membres. 

Altre cop tornarà la música de la mà de Rodrigo Cuevas i el seu aclamat espectacle“Trópico de Covadonga”, que pivota sobre diferents codis ancestrals i actuals del festeig il’amor. Un concert únic i imperdible on es responen tantes certeses com incògnites de seducció genera. La cita és el divendres 26 de març a les 20.30 hores

Passada la Setmana Santa, del 7 al 10 d’abril serà el moment de sortir al carrer i podergaudir de la cultura a les places i carrers del poble. Serà el moment del PrimaverArt, temps de circ, dansa, teatre i música per a tothom de forma gratuïta i sempre a l’aire lliure. 

Aquest any, s’allarga la temporada més enllà del PrimaverArt i amb una proposta per a totsels públics: “Hai, la pescadora de somnis”. Un dels espectacles més reconeguts en l’àmbitfamiliar en què amb màgia, teatre visual i teatre de gest acompanyarem la protagonista en aquesta aventura per a la llibertat. Serà el dissabte 24 d’abril a les 19 hores

El punt final a la temporada el posarà un dels títols més aclamats dels últims anys d’una deles companyies més destacades del panorama teatral actual: “Els Ocells” de la Cia. LaCalòrica. Es podrà veure dissabte 1 de maig a les 21 hores i aborda els problemes de lademocràcia i del populisme emergent a l’Europa actual, tot desenterrant una obra d’Aristòfanes del segle IV aC. 

Per Nadal, regala teatre! 

Com ja és habitual, els abonaments es posen a la venda coincidint amb les datesnadalenques, de forma que la cultura es pugui convertir també en un bon regal per aquestesfestes. Pel que fa a les entrades anticipades es podran comprar a partir del 21 dedesembre, tant online, al portal elmorell.koobin.cat, com a les oficines del Centre Culturalde dilluns a divendres i de 17 a 21 hores.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit