El projecte Inspira STEAM arriba a gairebé 1.800 escolars

Avatar photo

El projecte Inspira STEAM, la iniciativa coordinada des de la Universitat Rovira i Virgili que fomenta les vocacions científiques i tecnològiques entre els escolars tarragonins, sobretot les nenes, continua creixent en la cinquena edició i ja arriba a prop de 1.800 alumnes de sisè de primària i primer d’ESO de 31 centres educatius de la demarcació.

El projecte, que té el suport del teixit empresarial i social del territori, es basa en les accions de sensibilització, orientació i divulgació que fan de manera voluntària 122 mentores i mentors, professionals del sector dels STEAM, per posar en valor la feina de les científiques, fomentar l’interès de les nenes cap a aquestes disciplines i aconseguir, així, normalitzar la presència femenina en uns àmbits en què encara n’hi ha dèficit.

El projecte, liderat en l’àmbit estatal per la Universitat de Deusto, està coordinat a Tarragona per Cristina Urbina, professora del departament d’Enginyeria Mecànica de la URV. 

“El que busquem principalment és que les noies s’empoderin amb el que elles volen, que vegin que són capaces de fer el mateix que un noi i que persegueixin els seus somnis amb totes les forces malgrat els comentaris o posicions contràries amb què puguin topar”, explica Carme Olivé, una de les mentores del projecte.

Olivé, professora del Departament d’Enginyeria Informàtica i Matemàtiques de la URV, considera molt enriquidora l’experiència personalment i molt important per al col·lectiu escolar: “Convé entendre que a aquestes edats, saber com pensen i quin entorn tenen per preveure com serà el futur de la nostra societat. Si cal fer intervencions per modificar la seva percepció de la igualtat de gènere és en aquests moments que poden ser efectives.” 

I no només pel que fa a les noies, ja que també s’incideix en els nois. “Cal fer-los arribar la idea que les noies poden fer el mateix que ells i que, de vegades, elles necessitaran la seva ajuda per aconseguir-ho.

“Han de ser conscients dels prejudicis existents en certes professions i que els necessitem per combatre’ls”, afirma Olivé, que apunta que ells han de treballar en el que més els agradi, però que han de posar de la seva part perquè l’altra meitat de la societat pugui fer el mateix.

La responsable del projecte, Cristina Urbina, considera que les xifres actuals de patrocini, participació de voluntaris i de centres escolars són excel·lents, tot i que assegura que encara pot créixer més i que sempre es necessiten més mentores per arribar a més escoles.

A més dels 1.800 alumnes, els 31 centres educatius i les 122 mentores i mentors, en aquesta edició són ja onze les empreses i entitats que donen un suport econòmic fonamental al projecte, amb Dow  Essity i el Consell Social de la URV com a patrocinadors principals.

També hi col·laboren Elyx Polímers, Dupont, Repsol, Kellogg’s, Alifarma, Technip Energies, Cargill i diversos departaments de la URV.

Més de vint entitats, com ara l’IPHES i l’ICIQ, aporten mentores i mentors a un projecte que va néixer el 2016 a la Universitat de Deusto, al País Basc, i que a la demarcació de Tarragona està plenament implantat i consolidat gràcies a la feina de coordinació de la URV i a la implicació social i empresarial del territori. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tossa de Mar aprovarà aquesta setmana el pressupost per a l’any 2024

Notícia següent

Ferit un nen de 6 anys atropellat per un vehicle

Notícies relacionades