El primer dia del SEA al Port de Tarragona registra 130 sol·licituds de càrrega

Aquests 130 encàrrecs es van traduir en 255 lliuraments (camions) en un sol dia

Ahir dimarts 6 d’octubre va ser el primer dia del sistema d’entregues d’agroalimentaris al Port de Tarragona, on es van registrar 130 sol·licituds de  càrrega amb més de 7.140 tones mogudes. El sistema va funcionar amb total  normalitat i un total 255 camions van operar amb la nova aplicació del Port. Es tracta d’un pas endavant en les millores en la logística i el funcionament de les  instal·lacions portuàries tarragonines. 

 

Durant la primera jornada de posada en funcionament del nou sistema totes les  sol·licituds registrades van poder fer-ne ús sense incidències destacables. Els  avantatges van quedar palesos ja en el primer dia, reduint-se les cues i agilitzant  els tràmits per recollir la mercaderia. 

 

Per als pròxims dies hi ha previst un increment de sol·licituds. Avui, segon dia de  funcionament del nou sistema d’entregues d’agroalimentaris, ja s’ha registrat un  augment del 80% de sol·licituds, de 130 encàrrecs a 234. 

 

Amb aquesta nova i capdavantera aplicació es van moure durant el dia d’ahir 7.140.000 quilos de productes agroalimentaris en 255 camions de manera més  ràpida, eficient i econòmica, assegurant al 100% la traçabilitat de la mercaderia. Aquest innovador sistema facilita la recollida de mercaderia de les terminals  d’agroalimentaris, especialment per al transportista. 

 

Com funciona el nou sistema SEA? 

El nou sistema d’entregues d’agroalimentaris es caracteritza per ser un servei  digital i gratuït per a tots els operadors logístics implicats. Els compradors saben la disponibilitat de la mercaderia sol·licitada i, també, el dia i hora de recollida per  part del transportista. Això implica directament una millora de la seva planificació  de producció. 

 

La terminal coneix la demanda d’un període de temps determinat i, per tant,  disposa dels recursos necessaris per planificar els lliuraments.  Amb tota aquesta  informació també es facilita la detecció d’incidències recurrents i es per poder  establir mecanismes per fer-hi front -amb aquests nou sistema també es redueix el nombre de visites a les oficines, ara el camió va directament al punt de  càrrega/bàscula. 

 

El SEA beneficia al transportista al tenir la mercaderia localitzada i amb la  concreció de dia, hora i punt de lliurament: redueix el temps d’estada a les  instal·lacions portuàries i optimitza l’operativa pròpia. Des del punt de vista del  Port, l’assignació d’hora i ubicació exacta facilitarà la gestió de les cues en els  accessos i els terminals.