El PrimaverArt del Morell tanca la seva 11a edició amb més de 4.000 espectadors i un nou rècord de companyies

La mostra d’arts escèniques al carrer consolida el seu creixement malgrat la pluja que va suspendre alguns espectacles l’últim dia

13 d'abril de 2026 a les 14:55h

El festival PrimaverArt, dedicat a les arts escèniques en espais oberts al Morell, ha conclòs la seva onzena edició amb una gran afluència de públic, reafirmant-se com una cita cultural imprescindible a la comarca. Tot i que la intensa pluja de diumenge va obligar a cancel·lar els tres darrers espectacles previstos, més de 4.000 persones van gaudir dels diferents muntatges repartits pels carrers i places del municipi durant els quatre dies de programació.

Màxim històric de companyies participants i diversitat artística

Aquesta edició s’ha caracteritzat per un rècord pel que fa al nombre d’entitats participants: un total de divuit companyies, el nombre més elevat des dels inicis del festival. Aquesta xifra reflecteix el creixement sostingut experimentat en els últims anys i l’aposta per ampliar tant l’oferta com la varietat d’espectacles. En aquesta ocasió, es van poder veure propostes que combinaven circ, teatre, música i dansa, dirigides a públics diversos i ubicades en múltiples escenaris a l’aire lliure.

Miquel Roig: "Hem viscut un cap de setmana amb molt d’ambient als carrers i amb una gran acollida"

Miquel Roig, regidor de Cultura i Festes de l’Ajuntament del Morell, ha destacat especialment la resposta ciutadana: "Malgrat la pluja de l’últim dia, el balanç és molt positiu en tots els aspectes. Hem viscut un cap de setmana amb molt d’ambient als carrers i amb una gran acollida". A més, ha subratllat que "les companyies ens diuen que hi ha pocs festivals com aquest, i continuarem treballant i apostant pel format que hem aconseguit assolir".

Espectacles destacats i espais emblemàtics

Dins les propostes amb major seguiment es troben els muntatges itinerants com La inauguració, La vie en douche o Music on cycles, juntament amb les instal·lacions situades a la plaça de l’Era del Castell. També han tingut una gran acceptació obres com La conferència dels ocells, La Clessidra, Sliders o The sad-mad method. Paral·lelament, el concert del grup Filomena dins el marc del Super Folk Festival o l’espectacle La Forzuda, dirigit als usuaris del Centre de Serveis per a la Gent Gran, han contribuït a apropar la cultura a diferents sectors socials.

Aquest conjunt d’activitats ha omplert espais clau com el parc Maria Mercè Marçal, la cruïlla entre les rambles o el nou escenari ubicat al carrer Sant Josep, transformant així el municipi en un extens escenari exterior que reforça la interrelació entre cultura, espai públic i comunitat.

L’evolució consolidada d’un festival referent al territori

PrimaverArt continua posicionant-se any rere any com una trobada plenament consolidada dins l’àmbit de les arts escèniques al carrer. La seva trajectòria ascendent es reflecteix tant en qualitat com en participació ciutadana. La pròxima edició ja està fixada entre l’1 i el 4 d’abril de 2027.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit