El Port de Tarragona impulsa a Fruit Attraction la seva aposta per la fruita fresca i la intermodalitat

La delegació portuària ha presentat a Madrid, del 6 al 8 d’octubre, nous projectes logístics, terminals ferroviàries i l’activitat de Fruport per reforçar el tràfic hortofructícola

09 d'octubre de 2026 a les 14:47h

El Port de Tarragona ha aprofitat la seva presència a Fruit Attraction, celebrada a Madrid del 6 al 8 d’octubre, per presentar als professionals del sector hortofructícola les infraestructures i els serveis que poden reforçar el seu paper en el transport de fruita fresca.

La delegació de l’Autoritat Portuària ha concentrat bona part de l’activitat comercial en els projectes que han d’ampliar l’oferta logística del recinte, alhora que ha posat en valor l’activitat de Fruport i la seva terminal especialitzada en la manipulació de fruita refrigerada.

Contactes amb operadors de Lleida, Aragó, Sud-amèrica i el nord d’Àfrica

Durant la fira, els representants del port han mantingut reunions amb importadors i exportadors de les terres de Lleida, Aragó, Amèrica del Sud i el nord d’Àfrica. També han contactat amb empreses de transport i logística per carretera interessades en possibles línies de col·laboració vinculades als futurs desenvolupaments portuaris.

Aquesta activitat comercial s’ha orientat a reforçar les connexions entre l’operativa marítima i el transport terrestre, un dels eixos que el port ha volgut destacar en el marc de la cita d’IFEMA.

La futura terminal multipropòsit del Moll d’Andalusia

Un dels projectes exposats ha estat la futura terminal multipropòsit del Moll d’Andalusia, que ha de permetre ampliar les opcions de manipulació de mercaderies i afavorir el creixement del tràfic de fruita en contenidor.

La nova instal·lació s’integrarà dins l’oferta logística del Port i podrà complementar els serveis que actualment s’ofereixen als operadors del sector. Durant Fruit Attraction, a més, s’ha detectat interès per aquest projecte entre operadors terrestres que estudien possibles vies de col·laboració per donar servei als tràfics que es puguin generar.

El ferrocarril, peça clau de l’oferta intermodal

La promoció comercial també ha inclòs les terminals ferroviàries de la Boella, dins el recinte portuari, i de Guadalajara-Marchamalo, aquesta última pendent de licitació. Totes dues formen part de l’estratègia per millorar la connexió de Tarragona amb el centre de la península i ampliar les alternatives de transport per a les empreses del territori.

La terminal de Guadalajara-Marchamalo ha de facilitar l’accés als mercats del centre peninsular, mentre que la Boella permet articular la connexió ferroviària des de l’entorn portuari. La combinació d’aquestes infraestructures ha de contribuir a integrar el transport marítim i ferroviari dins les cadenes logístiques.

Fruport, una peça ja operativa al moll de Reus

Els projectes d’ampliació de l’oferta logística completen l’activitat que el Port ja té amb la seva terminal situada al moll de Reus, gestionada per Fruport i especialitzada en fruita refrigerada.

Les instal·lacions permeten treballar amb mercaderies que requereixen mantenir la cadena de fred, un factor essencial per preservar-ne les condicions durant les operacions logístiques. Fruport és una de les peces de l’oferta actual del Port per al tràfic de fruita tropical amb destinació als mercats europeus.

La combinació dels serveis existents amb les futures infraestructures multipropòsit i ferroviàries ha de permetre ampliar les opcions que Tarragona pot oferir als operadors del sector hortofructícola.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara