La Ciutat de Tarragona

El Port de Tarragona adjudica la segona fase d’obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo

El Port de Tarragona ha adjudicat la segona fase d’obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara Marchamalo a la unió temporal d’empreses formada per COMSA, S.A.U. GICSA i ARNO  INFRAESTRUCTURAS per un import de 22.069.873,33 € (abans d’impostos). Aquesta obra té  previst el seu inici després la firma del contracte i té una duració estimada de 12 mesos. La licitació  d’aquesta segona fase d’obres ha generat un gran interès com demostra el fet que fins a 6 empreses  es van presentar per dur-les a terme. 

La PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo és un punt estratègic clau per captar nous  tràfics del centre de la península i que consolidarà al PortTarragona com a porta natural d’entrada i  sortida del Mediterrani. La terminal, de 150.000 m2, podria estar operativa l’any 2024 i, és una clara  aposta del Port Tarragona pel transport per ferrocarril, un objectiu en consonància amb les polítiques  que es promouen des de la Unió Europea que afavoreixen un transport sostenible, competitiu i  d’impuls al creixement econòmic. Les principals actuacions d’aquesta fase són les connexions en  dos punts a la xarxa ferroviària d’ADIF, l’execució de la superestructura de les vies, la instal·lació  dels elements de seguretat i comunicació, la pavimentació de la plataforma, l’execució de les  estructures i l’electrificació i catenària corresponent. 

 

En que consistirà la segona fase d’obres? 

Aquesta última fase de les obres de la PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo consistirà en la instal·lació de 19 desviaments que permetran tots els moviments i maniobres, la construcció  de 3 vies de càrrega i descàrrega per a trens de fins a 750 metres de longitud i de 3 vies d’expedició  i recepció també per a trens de fins a 750 metres de longitud. 

Per altra banda, la pavimentació de 100.000 m2 per la zona d’operativa i emmagatzematge de mercaderies i la construcció d’un edifici de serveis de 100 m2. 

En total es construiran 7.750 metres de via d’ample ibèric. Un espai multifuncional, especialitzat en  funcions logístiques, distribució i transformació amb tots els equips i dotacions com a complement  a l’activitat principal que preveu estar operatiu l’any 2024. 

 

PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo 

Per al Port Tarragona situar-se al centre de la península és molt important en la seva estratègia en  la diversificació de tràfics. 

Aquesta infraestructura es convertirà en el principal ‘port sec’ amb caràcter Hub del centre  peninsular. Tindrà una capacitat per canalitzar els principals fluxos nacionals i internacionals de  mercaderies, ja que està situada en l’àrea d’influència de Madrid i situada en el corredor d’Henares,  l’àrea més dinàmica de l’entorn de la capital de l’estat, amb més de 6 milions d’habitants en un radi  de 60 km. Un terminal que representarà, amb la seva operativa, un pas endavant en diferents  cadenes logístiques entre Madrid i el Corredor de Henares, els principals ports nacionals i, en les  connexions amb grans plataformes logístiques internacionals.  

La PortTarragona Terminal Guadalajara – Marchamalo podrà operar trens de 750 metres. La seva  connexió amb La Boella, la seva terminal bessona situada a l’interior del Port de Tarragona reforça  la unió, la connexió i la capacitat del Corredor d’Henares amb el Corredor del Mediterrani, afavorint  la circulació de mercaderies entre la Península i la resta del continent europeu mitjançant les dues  plataformes logístiques que el Port de Tarragona operarà de manera coordinada. 

 

Una terminal sostenible 

El PortTarragona ha treballat perquè aquesta nova infraestructura estigui alineada amb les  polítiques sostenibles necessàries d’avui i del futur. Per això està pensada des del respecte al medi  natural i amb una adient integració paisatgística. A més realitzarà un ús energètic eficient mitjançant  l’energia solar pel que s’utilitzarà el gran potencial de les àmplies i planes cobertes de les  instal·lacions logístiques.  

 

Una obra amb fons MRR 

La PortTarragona Terminal Guadalajara-Marchamalo és un projecte que rep finançament de la Unió Europea a través dels fons Next Generation inclosos en el Pla de Transformació i Resiliència  (PERTE). En total l’Autoritat Portuària de Tarragona ha rebut 14.273.000€ per la realització  d’aquest projecte. Aquests fons són un instrument financer creat per dissenyats per ajudar a la recuperació econòmica i impulsar projectes dels països membres de la UE.

Aquest pla consisteix en un paquet de mesures financeres i polítiques amb l’objectiu de fomentar  una recuperació sostenible i per implementar reformes i inversions que promoguin la resiliència  econòmica, la transició ecològica i la transformació digital.

MinervaPacheco

Missatges recents

Ordino organitza una Fira del Vermut d’alçada a la Cortinada

El comú d'Ordino organitzarà una fira sobre el vermut per dinamitzar els pobles de la part alta de la parròquia.…

4 hores fa

Catalunya viu una diada de Sant Jordi amb previsió de vendre 7 milions de roses

Sant Jordi torna, aquest any amb la previsió de vendre més de set milions de roses. La diada, que cau…

5 hores fa

Una baralla deixa un ferit greu per apunyalament a Sabadell

Una persona ha resultat ferida greu per arma blanca en el transcurs d'una baralla que ha tingut lloc aquest Dilluns…

5 hores fa

Sant Jordi 2025 a Solsona: Una trentena de parades als carrers

La diada de Sant Jordi és una de les que més aboquen la ciutadania al carrer encara que sigui una…

5 hores fa

Lleida tanca els accessos a la canalització del riu pel marge dret després d’una fuita d’aigua al pantà de Rialb

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha activat aquest dimarts al migdia l'escenari 1 d'emergència de la presa de Rialb dins…

5 hores fa

Sant Jordi 2025 a Viladecans: Autors i autores locals, els protagonistes

Autors i autors locals de Viladecans, com David Encarnación, Noelia Toré, i Ester Corrales, han presentat els seus llibres entre…

5 hores fa

Esta web utiliza cookies.