El Morell instal·larà plaques solars a la coberta de la Llar d’Infants i del Centre de dia

L’objectiu final és que amb aquestes plaques es pugui crear una comunitat energètica que abasti totes les dependències municipals

11 de març de 2024 a les 09:36h

Durant la passada junta de govern local de l’Ajuntament del Morell s'han aprovat dos projectesque tenen l'objectiu de dotar i de continuar apostant per a l’energia sostenible als edificismunicipals. En concret, es dona llum verda a la instal·lació de plaques fotovoltaiques a la Llar d’infants i a la coberta del Centre de dia. 

Aquesta decisió representa un pas més cap a l’aprofitament de les cobertes dels edificis públicsper a la incorporació de les energies renovables i sostenibles, en línia amb la transformacióenergètica prevista dins del pla de mandat municipal. I és que en projectes com pot ser el de la nova residència, ja es contempla, també, aprofitar la coberta per a la instal·lació de plaques. 

"Poder posar plaques fotovoltaiques als edificis municipals no només és una acció deresponsabilitat ambiental, sinó també un pas essencial cap a un present i futur més sostenible i autònom en l'àmbit energètic del municipi" afirmava l'alcalde, Eloi Calbet. 

L’Ajuntament morellenc reafirma la seva aposta decidida per l’energia sostenible amb aquestsdos projectes, que es preveuen executar al llarg del mandat. La regidora de Medi Ambient iTransició energètica, Erika Moreno, subratllava que "aquest projecte no només se centra en elsedificis que tinguin plaques, sinó que també treballem perquè això ens permeti crear unacomunitat energètica interna per a poder compartir l'energia produïda amb altres edificispúblics municipals". D'aquesta manera, des de l'Ajuntament del Morell també es destaca que els costos actuals d'electricitats es veurien reduïts a favor d'aquest autoabastiment. 

El cost del projecte és de 91.200,39 € per a la instal·lació del Centre de Dia i 90.817,22 € per a les plaques fotovoltaiques de la Llar d'infants.