La moda catalana suma una nova aposta amb ànima pròpia: KINTANA, el projecte creat per les germanes reusenques Paula i Clàudia Martorell, que ha aconseguit captar l’atenció del públic jove en només mig any des del seu llançament.
KINTANA neix de la necessitat d’expressar valors, creences i emocions a través d’una perspectiva única de la vida, allunyada de la monotonia i amb un fort component d’ironia i creativitat. La marca es defineix per l’autenticitat, l’artesania i el compromís amb la sostenibilitat, amb l’objectiu de crear un sentiment de comunitat entre les seves clientes.
Amb una inspiració que prové tant de la història de les dones de la seva família com del barri reusenc dels Xalets Quintana, d’on pren el seu nom, KINTANA combina arrels familiars, tradició i modernitat. Aquest espai, fundat fa cent anys pel senyor Quintana, que era sastre, simbolitza la connexió entre passat i present i és el punt de partida de la identitat de la marca.
Totes les peces de KINTANA es confeccionen amb cura a Catalunya, amb un procés artesanal que combina tallers locals de Mataró i treball manual a casa de les germanes. La selecció de teixits també és de proximitat, reafirmant el compromís amb la sostenibilitat i el quilòmetre zero. Aquest enfocament permet a la marca oferir col·leccions curtes, duradores i amb una relació directa amb les consumidores, oferint una alternativa més responsable i honesta a la moda convencional.
En només sis mesos, KINTANA ha aconseguit captar l’atenció de milers de seguidores i de figures de la cultura catalana com l’actriu Mireia Oriols, el grup Alosa o la comunicadora Alba Riera, consolidant-se com una de les firmes juvenils catalanes amb més projecció.
La marca continuarà reforçant la seva presència amb el tercer llançament, que es presentarà aquest dissabte 25 d’octubre al Market Cuulkid de Barcelona, i amb la seva participació al Palo Market Fest el primer cap de setmana de novembre, on es podran descobrir les noves peces i connectar amb l’esperit proper i comunitari de KINTANA.
Amb aquest projecte, Paula i Clàudia Martorell demostren que és possible crear moda amb significat, basada en la proximitat, la sostenibilitat i l’autenticitat, consolidant KINTANA com un exemple d’artesania contemporània catalana amb mirada de futur.