Divendres, 7 de febrer de 2025
És notícia

Disputa entre l’Ajuntament de Tarragona i ERC pel funcionament del telèfon verd

Avatar photo
Els republicans reclamen recuperació l’atenció personal del servei, però el consistori assegura que ja hi ha dues persones treballant per atendre personalment les trucades
voluminosos Bonavista

L’Ajuntament de Tarragona i el grup municipal d’ERC s’han vist immersos en una disputa pel funcionament del servei del Telèfon Verd a la ciutat. Els republicans reclamaven recuperar l’atenció personal del servei, però el consistori assegura que aquesta atenció ja existeix i que dues persones treballen cada dia per fer atendre personalment les trucades.

El Telèfon Verd és un servei gratuït que l’Ajuntament de Tarragona posa a disposició del ciutadà perquè es pugui programar una recollida de voluminosos. D’aquesta forma, el ciutadà no ha d’anar expressament a la deixalleria ni buscar-se la forma de transportar aquesta mena d’utensilis, i s’evita tenir els carrers plens de matalassos, mobles o electrodomèstics que embruten la imatge de la ciutat.

Segons els republicans, “actualment, quan un ciutadà truca en aquest servei apareix una gravació que et deriva a l’aplicació EPP!, o en un correu electrònic. Abans t’atenia al moment un tècnic amb el qui hi podies parlar”, en paraules del conseller Jordi Fortuny. 

Els republicans asseguren que el servei d’atenció personal telefònica, que es feia de dilluns a divendres, de 09:00 h a 14:00 h, s’ha eliminat i que suposa una bretxa digital per a les persones grans, que moltes vegades no s’entenen amb els contestadors automàtics.

El conseller d'ERC a l'Ajuntament de Tarragona, Jordi Fortuny

Des del consistori, però, han assegurat que aquest servei d’atenció telefònica personalitzada encara es manté i que hi ha dues persones que treballen, en els mateixos horaris d’abans, per dur a terme aquesta atenció. Matisen, però, que “com en totes les centraletes telefòniques, hi ha un primer pas en què s’ha de prémer un número o l’altre, però finalment sempre hi ha una persona física en cas de necessitar-ho”.

De fet, l’Ajuntament considera que aquestes locucions automàtiques han estat positives per al funcionament del Telèfon Verd perquè han aconseguit reduir el seu col·lapse i han permès augmentar el nombre de consultes respostes. Específicament, segons el consistori, el 2024 les trucades han augmentat en 500, passant de les 8.020 del 2023 a les 8.520 de l’any passat.

A més, apunten que, per a les persones grans o aquelles que no s’entenguin amb la locució automàtica, sempre hi ha l’opció de demanar parlar personalment amb una de les dues persones que atenen el servei telefònicament.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Es presenta el Pla d’actuació local en l’àmbit de les persones amb discapacitat amb perspectiva feminista a Vilafranca

Notícia següent

Llum verda a la construcció del pavelló esportiu i la rehabilitació de dues naus de l’antic Col·legi dels Josepets

Notícies relacionades