Divendres, 13 de desembre de 2024
És notícia

La Diputació organitza una jornada formativa de “Disseny d’experiències oleoturístiques”

Avatar photo
La jornada formativa és una de les actuacions que la Diputació de Tarragona lidera dins d’un projecte d’abast estatal sobre l’oleoturisme

Productors d’oli, restauradors i representats de les denominacions d’origen protegides d’oli de la demarcació, entre d’altres, participen aquest dimecres de la jornada formativa organitzada des de la Diputació de Tarragona: “Disseny d’experiències oleoturístiques”.

La sessió té com a objectiu reflexionar i consensuar quin seria, segons els participants, el model oleoturístic a desenvolupar a la demarcació. Aquesta sessió clou el cicle formatiu que des de la Diputació s’ha organitzat a diferents ciutats de l’estat espanyol en el marc de ‘Creación de la experiencia “Oleoturismo en España”’, un projecte que compta amb finançament dels fons NextGenerationEU de la Unió Europea i és impulsat per l’Asociación Española de Municipios del Olivo (AEMO), liderat per la Diputació de Jaen i amb la participació de 7 diputacions de l’estat més.

La jornada formativa que té lloc aquest dimecres al Palau Bofarull de Reus ha comptat amb la participació del president del Patronat de Turisme de la Diputació, Carlos Brull; el diputat delegat de Projectes Europeus, Vale Pino, i la diputada delegada de Transició Ecològica, Carme Ferrer, qui, a més, és vicepresidenta de l’AEMO. Durant la jornada s’adrecen dos tallers als participants: “Lego Serious Play” que busca treballar l’estratègia oleoturística de la destinació i “Disseny d’experiències oleoturístiques”.

Oleoturisme, un projecte Next Generation

El projecte ‘Creación de la experiencia “Oleoturismo en España”’, impulsat per l’Asociación de Municipios del Olivo (AEMO) i liderat per la Diputació de Jaen, compta amb la participació de 8 diputacions de l’estat (Jaén, Córdoba, Huelva, Sevilla, Cáceres, Badajoz, Ciudad Real i Tarragona) que representen 4 comunitats autònomes productores d’oli. El projecte crearà un sistema de governança perquè tots els agents implicats intercanviïn bones pràctiques i desenvoluparà un relat conjunt per comunicar-lo a nivell nacional i internacional.

La participació de la Diputació de Tarragona al projecte la coordinen el Patronat de Turisme i l’àrea de Projectes Europeus i Regió del Coneixement i es concreta en el desplegament de la part formativa. S’ha programat una ruta formativa presencial a les províncies participants, que finalitza amb la jornada a Reus, i, a més, s’està treballant en un conjunt d’activitats formatives online. També realitza un acompanyament tècnic a les empreses amb vocació oleoturística per tal de millorar el conjunt de la proposta turística de la demarcació. En el marc del projecte també es redactarà un pla de desenvolupament de l’oleoturisme a la Costa Daurada i les Terres de l’Ebre.

El projecte està finançat pels fons NextGenerationEU de la Unió Europea en el marc del “Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència” dins de la convocatòria “Experiència Turisme d’Espanya” 2021 per un import d’1.100.000 euros.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Sabrina, la cantant de “boys, boys, boys”, anuncia que té càncer de mama

Notícia següent
23è MEMORIAL AGUSTÍ SOLÉ DE FUTBOL

El Centre d’Esports Constantí s’emporta el 23è Memorial Agustí Solé de futbol

Notícies relacionades