Dimarts, 14 de gener de 2025
És notícia

Creixell es convertirà en la capital europea de les famílies

Avatar photo
Municipis “family-friendly” i associacions de famílies nombroses procedents de tota Europa es donaran cita en aquesta població del Tarragonès el proper dissabte 14 de desembre
familia

Creixell acollirà el 14 de desembre el XII Congrés Europeu de Famílies Nombroses, i la segona trobada del projecte europeu “Better future festival”, finançat pel programa CERV (Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors) de la Comissió Europea. A més de Creixell, participen en aquest projecte altres tres municipis: l’Alguer (Itàlia), Bacau (Romania), i Gdynia (Polònia), liderats per la Xarxa Europea de Municipis “Family-Friendly”.

El tema general dels actes d’aquest dia, que tindran lloc en el Casal Municipal i a la Casa de Cultura, serà el de “Ciutats acollidores, per una Europa solidària”, sota el qual s’exposaran bones pràctiques de municipis europeus, així com de la societat civil, i conferències d’experts. 

La inauguració estarà a càrrec de l’alcaldessa de Creixell, Montserrat Madueño; de Regina Maroncelli, presidenta de la Confederació Europea de Famílies Nombroses (ELFAC); i de Valentí Arroyo, director general de prestacions socials de la Generalitat de Catalunya.

Els participants gaudiran d’algunes activitats culturals, com un concert de piano a quatre mans de benvinguda el divendres 13, un cant de nadales internacionals el dissabte a la tarda, al costat de l’arbre de Nadal, a càrrec de la coral infantil de l’escola local Les Eres; i una visita guiada a Tarragona el diumenge 15, ofert pel Patronat de Turisme d’aquesta ciutat.

La “European Large Families Confederation” (ELFAC) és una entitat que agrupa associacions de famílies nombroses en 24 països europeus, i té estatus consultiu en Nacions Unides. ELFAC és alhora promotora de la Xarxa Europea de Municipis a la qual s’ha incorporat recentment Creixell. Precisament durant el congrés, l’alcaldessa Montserrat Madueño rebrà de mans de la presidenta de ELFAC, la italiana Regina Maroncelli, el diploma que acredita a Creixell com a ciutat “amigable” amb les famílies. Una xarxa a la qual s’ha sumat també la ciutat de Tarragona, l’alcalde de la qual, Rubén Viñuales, rebrà el certificat el dia anterior, divendres 13, en un acte en la sala d’actes de l’ajuntament, aprofitant la celebració aquest dia de l’assemblea general de ELFAC.

La Xarxa Europea de Municipis “Familiy-Friendly” té com a objectiu promocionar les ciutats seleccionades per l’excel·lència de les seves polítiques de suport a la família, per a compartir les seves bones pràctiques i contribuir a la millora de les polítiques familiars a la Unió Europea, des de l’àmbit local.

La missió de la Xarxa és proporcionar suport, eines i recursos als municipis europeus per a desenvolupar i millorar una cultura favorable a la família. Cada any organitzen un congrés i una convenció, a més de visites d’estudi i jornades de formació. La pròxima convenció tindrà lloc a Cracòvia (Polònia), el març de 2025.

Actualment formen part 154 municipis de deu països europeus, amb algunes grans capitals com Atenes, Budapest, Zagreb o Riga.

Aquest certificat reconeix els esforços de Creixell i Tarragona per desenvolupar i millorar les polítiques orientades a les famílies.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
visita Paeria Lleida escoles renaturalització

La Paeria de Lleida plantarà més de 3.000 plantes i 98 arbres als patis de 14 escoles de la ciutat

Notícia següent
Museu Morera Visites Inesperades

El MORERA estrena “Visites inesperades”, la primera exposició temporal que acull la nova seu del museu lleidatà

Notícies relacionades