La Costa Daurada celebra un workshop a Manchester per reforçar el vincle amb el mercat britànic

El workshop ha comptat amb la participació de més de 60 agents de viatges de la zona i una àmplia delegació empresarial i institucional de la Costa Daurada

21 de novembre de 2025 a les 11:05h

La Costa Daurada ha celebrat aquesta setmana un workshop professional a Manchester adreçat als agents de viatges de la ciutat i de la seva àrea d’influència. L’acció ha tingut l’objectiu de reforçar la comercialització turística i facilitar el contacte directe entre empresaris de la demarcació de Tarragona i el mercat britànic, un dels més rellevants per a la destinació. L’esdeveniment s’ha dut a terme al restaurant TAST, l’espai gastronòmic gestionat per Pep Guardiola, situat al centre de Manchester. Un entorn emblemàtic que ha reforçat la identitat mediterrània i el vincle entre Catalunya i el Regne Unit.

El workshop ha comptat amb la participació de més de 60 agents de viatges de la zona i una àmplia delegació empresarial i institucional de la Costa Daurada. Entre les empreses assistents hi havia representants de PortAventura World, La Siesta Salou Resort & Camping, H10 Hotels, Grupo Blaumar, Oh!tels, Best Hotels, Nàutic Parc, Viajes Velero, AnexTours, així com representants dels Patronats de Turisme de Salou, Cambrils, Vila-seca i la Diputació de Tarragona.

Un format pròxim que ha potenciat el networking
Durant la sessió, s’ha realitzat una presentació de la destinació i en un espai de trobades individualitzades s’han dut a terme reunions entre agents britànics i empresaris de la Costa Daurada. Segons Berta Cabré, presidenta de la FEHT, “aquest tipus d’accions ens permeten aproximar-nos al client britànic de manera directa i efectiva. El mercat britànic és clau per als nostres establiments, i iniciatives com aquesta ens ajuden a escoltar les seves necessitats, reforçar vincles i obrir noves vies de negoci”. Cabré també ha destacat la importància de la col·laboració institucional: “el Pla Conjunt ens permet projectar una Costa Daurada cohesionada i competitiva. La cooperació entre el sector públic i el privat és imprescindible per continuar creixent en mercats internacionals estratègics”.

El mercat britànic, en clara recuperació
De gener a octubre de 2025, la província de Tarragona ha registrat 2.440.314 pernoctacions de turistes britànics, unes xifres que superen lleugerament als volums prepandèmics i que representen un increment significatiu respecte al mateix període de l’any passat, quan se’n van comptabilitzar 2.021.312. Aquest creixement ha consolidat el visitant britànic com un dels més fidels i estratègics per a la destinació, situant-se com el segon mercat internacional amb més visitants.

El pla conjunt de promoció
Aquesta acció de promoció s’emmarca dins del pla conjunt de promoció turística de la Costa Daurada, signat pels Patronats de Turisme de la Diputació de Tarragona Costa Daurada, Salou, Cambrils, Vila-seca, conjuntament amb les associacions empresarials turístiques englobades dins la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de la província de Tarragona (FEHT), -l’entitat que representa el 90% de les places d’allotjament de la demarcació-. Aquesta és una estratègia que busca aplicar els recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats per impulsar la comercialització i promoció dels productes i els serveis turístics del territori; així com per dinamitzar i reforçar el coneixement de la destinació.

Aquest pla de promoció, iniciat el 2014, té com a objectiu fonamental aplicar una part dels recursos obtinguts provinents de l’impost a les pernoctacions en establiments reglats i és la FEHT l’encarregada de gestionar-lo. Així doncs, des de fa diversos anys, s’han creat unes sinergies molt positives entre el sector públic i el privat per assolir objectius de promoció, tan relatius a la Costa Daurada, com a les poblacions de Salou, Cambrils i Vila-seca, i també dels establiments turístics: hotels, càmpings i apartaments. Per a l’any 2025, el pla té un pressupost de 900.000 euros.