Salou ha tornat a viure aquest vespre una de les seves nits més multitudinàries amb el Cós Blanc, la festa del confeti biodegradable més gran de Catalunya, que ha omplert de gom a gom el passeig Jaume I. Sense fred, ni vent, ni pluja —més enllà de la blanca pluja de confeti—, la celebració ha reunit més de 55.000 persones, consolidant-se com una de les grans cites festives del país.
Molt abans de l’hora d’inici prevista, el passeig ja era ple. A poc a poc, però sense pausa, el públic ha anat arribant fins a formar una autèntica marea humana, amb la mirada posada al cel esperant l’inici de l’espectacle.
L’arrencada del Cós Blanc ha estat marcada per un desplegament tècnic espectacular: 30 torres de confeti amb canons biodegradables, màquines de fum, pantalles LED gegants i 250 punts de llum mòbils que, durant més de dues hores, han transformat el frontal marítim de la Costa Daurada en una gran sala de festes a l’aire lliure, al ritme dels èxits musicals del moment.
Les 28 carretel·les —27 colles més la carrossa institucional amb les Pubilles de Salou— han estat les grans protagonistes de la rua, avançant entre el públic amb disfresses imaginatives, carregades d’humor, fantasia i referències a l’actualitat. Entre els assistents, tampoc han faltat disfresses inspirades en personatges com Donald Trump o Nicolás Maduro. Algunes colles han aprofitat l’ocasió per celebrar aniversaris, afegint un component encara més festiu a la desfilada.
En total, més de 7.000 persones han participat des de dins de la rua, en una comunió constant amb els milers d’espectadors repartits pel passeig i els carrers adjacents.
Enguany, el Cós Blanc també ha estrenat veus. La narració clàssica de Juanma Hidalgo ha donat pas a Laura Jarque i Roberto Vara, que han conduït l’acte amb naturalitat. Davant d’una apagada tècnica puntual, han resolt la incidència amb humor, anunciant que es tractava d’“un minut de silenci dedicat a tots aquells que algun any s’han perdut el Cós Blanc”.
La festa també s’ha pogut seguir en directe a través d’un programa especial de TAC12, que ha traslladat l’ambient festiu a les llars d’arreu del territori.
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha subratllat que el Cós Blanc “és una marca de Salou” i un producte turístic de primer nivell que, coincidint amb la Festa Major d’Hivern, contribueix a desestacionalitzar la temporada turística. També ha agraït la implicació de les carretel·les, de l’organització i dels cossos de seguretat, així com el reforç del dispositiu de seguretat privada.
La celebració ha incorporat mesures d’inclusió i convivència, amb un espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda i la instal·lació de punts Violeta i Multicolor, destinats a garantir una festa segura, respectuosa i lliure de violències.
