Al febrer, Bic Graphic va anunciar als 400 treballadors de la planta de Tarragona que finalment no la tancaria ni la vendria, tal com inicialment s’havia plantejat l’empresa matriu europea l’any passat. Amb tot, la multinacional que fabrica productes promocionals -bàsicament encenedors, bolígrafs i gorres-, va supeditar la seva aposta a un pla de viabilitat, atès que la planta genera pèrdues. Els treballadors ja van alertar aleshores que això podria comportar acomiadaments a curt termini.
L’empresa defensa que aquesta mesura és “resultat del pla que ha de definir i implementar un model de negoci sostenible que garanteixi la competitivitat a llarg termini, alhora que permeti desenvolupar serveis innovadors i mantingui l’experiència en impressió i decoració que caracteritzen a Bic Graphic”.
L’anunci culmina l’avaluació d’alternatives estratègiques iniciada per l’empresa el febrer del 2016 a nivell mundial, mitjançant la qual es va determinar que les operacions de Bic Graphic Europa es mantindria sota el paraigua Bic, passant a reportar al negoci europeu de Bic Consumer Products.