Ara fa un any, diverses persones van poder veure com un veí de la zona del barri de Sant Pere i Sant Pau abandonava un cadell en una zona boscosa a tocar de la Llar de Jubilats.
Els veïns i veïnes que van presenciar els fets es van posar en contacte amb l’Associació Revolución Pata perquè es fes càrrec de l’animal. A més, aquests van fer la denúncia corresponent per un delicte d’abandonament d’animal domèstic. Un cop al lloc dels fets i després de veure l’aspecte de l’animal, van decidir portar-lo al veterinari on un facultatiu va poder confirmar que el gos patia parvovirus, una malaltia que si no és tractada pot arribar a ser mortal.
Un cop el cadell va recuperar-se de la malaltia que patia, va ser adoptat en pocs dies per una família, a través de l’Associació Revolución Pata que apunten en la importància de denunciar qualsevol cas de maltractament o abandonament animal, ja que és la forma que la justícia hi pugui actuar.
Un cop la denúncia va arribar al jutjat i es va dur a terme el judici, l’Audiència Provincial de Tarragona ha decidit condemnar l’home per un delicte d’abandonament animal amb una sanció de 420 € i l’inhabilita durant dos anys a exercir qualsevol professió que tingui relació amb animals. A més, també té prohibit la tinença d’animals de qualsevol mena.