Comença la quarta edició de Cultura o Extinció amb l’exposició interactiva 'Arquitectura de Fira' a Tarragona

L’activitat artística d’Antigua i Barbuda, que transforma ferralla en enginys mecànics, s’instal·la del 25 al 28 de juny a la Rambla Nova de Tarragona

23 de juny de 2026 a les 17:52h

El dijous 25 de juny arrenca la quarta edició del programa Cultura o Extinció, que s’allargarà fins al diumenge 28. L’acte inaugural serà l’activitat 'Arquitectura de Fira', una instal·lació artística interactiva impulsada per la Conselleria de Cultura de l’Ajuntament de Tarragona. Aquesta iniciativa, desenvolupada per la companyia Antigua i Barbuda, destaca per transformar ferralla i materials reciclats en grans aparells mecànics.

L’esdeveniment tindrà lloc al tram del Teatre Tarragona, situat a la Rambla Nova, on estarà accessible des de les 18:00 fins a les 21:00 hores durant els quatre dies consecutius. A més, cal remarcar que aquesta activitat és completament gratuïta i oberta a tota la ciutadania.

Cultura o Extinció: un festival que uneix arts escèniques i consciència climàtica

El festival busca fomentar una reflexió profunda sobre l’emergència climàtica mitjançant diferents expressions culturals. En aquest sentit, combina disciplines com el circ, el clown, la dansa i les arts de carrer, sempre protagonitzant espais públics perquè tothom pugui gaudir-ne.

'Arquitectura de fira', un concepte únic d’Antigua i Barbuda

Sobretot difícil d’encapsular en poques paraules, aquest projecte consisteix a convertir objectes reciclats i ferralla en autèntics artefactes mecànics plens de màgia, pensats tant per a infants com per a adults. Segons expliquen des d’Antigua i Barbuda: "'Arquitectura de fira' és un terme que té la tasca difícil de resumir en poques paraules el que es fa a Antigua i Barbuda: convertir objectes reciclats i ferralla en artefactes mecànics màgics, destinats a nens i nenes i adults". Les estructures són fruit de l’enginy creatiu del seu artífex Jordà Ferré, qui reutilitza elements considerats deixalles per reinventar-los amb sorprenents formes dramàtiques.

Aquesta dualitat entre estètica i funcionament mecànic confereix un valor especial als treballs d’Antigua i Barbuda. Com descriuen: "D’aquesta manera, és en l’estètica de les creacions d’Antigua i Barbuda on la bellesa i els mecanismes tenen la mateixa importància, reinventen allò que ja s’ha inventat i creen un espai entre dos mons: el nostre, amb la nostra realitat, i la realitat dels objectes i les màquines amb la seva pròpia realitat."

L’origen del programa Cultura o Extinció

Cultura o Extinció va sorgir davant la necessitat urgent d’abordar els efectes que l’emergència climàtica exerceix sobre Tarragona —tant en termes ambientals com socials— promovent així una acció conjunta entre diverses àrees municipals així com implicant agents locals rellevants.

Més informació sobre programació

Totes les activitats programades es poden consultar a través del web oficial:
https://www.tarragona.cat/cultura/arts-esceniques/estiu-tarragona-cultura/cultura-o-extincio