La Colla Jove revoluciona els assajos amb una xarxa motoritzada d'última generació

L’estructura aportarà seguretat i qualitat a l’assaig i serà una eina important per a fer un pas endavant

14 de maig de 2026 a les 07:59h

Per primer cop a la seva història, la Colla Jove Xiquets de Tarragona disposa des d’aquesta setmana d’una xarxa d’assaig motoritzada al seu local, al carrer del Cós del Bou. Es satisfà així una necessitat i una aspiració des de fa anys a la seu dels de la camisa lila, que han tingut sempre xarxes d’assaig que no acabaven de permetre treballar tota la gamma dels grans castells.

Amb aquesta nova estructura, la Colla Jove millora l’aposta en matèria de seguretat i té ara un argument més per fer un pas endavant quant a les aspiracions tècniques. La nova xarxa d’assaig era una de les prioritats de la candidatura encapçalada des d’aquest 2026 per Gina Fort com a cap de colla i Edu Álvarez com a president.

En aquest sentit, “el projecte de dos anys que vam presentar el passat gener té el clar objectiu de fer millors castells i, per fer-los, hem d'aprofitar la feinada feta els darrers anys, però canviar coses per millorar el que hem assolit fins ara”, explica Fort, que detalla: “També apostem per millorar la seguretat i això ens porta a canviar la xarxa d'assaig. L'actual ens limitava molt perquè té dues alçades fixes i no es podia regular. Això feia que haguéssim d'encertar els forats per encabir-hi les estructures.

Tampoc ajuda que es reculli i es desplegui contínuament, arriscant-nos a minvar la capacitat de tensió necessària en cas de caiguda”. “Si volem fer castells més grossos i provar construccions que no hem intentat mai, la seguretat ha de dominar l'assaig”, remata la cap de colla, perquè es podran fer “millors proves i més repeticions, fet que donarà més tranquil·litat a l'hora d'intentar aquests castells a plaça”.

La posada en funcionament de la xarxa “és la dotació a la colla de les eines necessàries per fer un salt qualitatiu en els assajos i l'atac a construccions superiors”, també emfatitza Edu Álvarez. El president recalca que “es tracta d’una xarxa ajustada a les característiques del local” i que és ”el primer pas per dotar la Jove de tot allò necessari per a una colla de gamma extra”.

Aquesta instal·lació, recorda Álvarez, “ha d'anar acompanyada més endavant d'una renovació integral del local d'assaig”. Després d’un procés previ de muntatge a les instal·lacions de l’empresa Manteniments Rabinad, les obres al local del Cós del Bou van començar aprofitant l’aturada de Setmana Santa i s’han enllestit a mitjans del mes d’abril.

La instal·lació de la xarxa dins l’estructura de ferro, just abans del pont de maig, ha culminat els passos. El procés pràcticament no ha condicionat la dinàmica d’assaig i s’ha pogut continuar amb normalitat l’activitat castellera.

COM FUNCIONA LA XARXA

La complexitat estructural i les dimensions del local d’assaig han portat de corcoll totes les juntes de la Colla Jove que han volgut millorar el sistema de xarxa d’assaig. En aquest nou projecte, s’aposta per una estructura que s’amaga mentre no es faci servir just davant la porta gran, l’accés principal al recinte, sota del sostre.

Quan s’ha de fer servir, uns carrils permeten portar-la fins al centre del local, a la zona d’assaig. Uns braços robòtics creuats entre ells, en forma d’X, fan possible regular-ne l’alçada. Repsol ha contribuït amb 3.000 euros a la confecció de la xarxa.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit