Un centenar de persones reclamen que es garanteixi el futur de l'escola Eladi Homs de Valls

Educació informa en les darreres hores que pel curs vinent el centre podrà tenir grup d'I3

03 de març de 2026 a les 19:02h

Un centenar de persones, entre alumnes, mestres i famílies, s’ha concentrat aquest dimarts a la tarda a la plaça del Blat de Valls per reclamar que es garanteixi el futur de l’escola Eladi Homs, que enguany celebra els seus 40 anys de trajectòria. La protesta ha posat en valor la tasca d’inclusió del centre i ha servit per mostrar el malestar de la comunitat educativa davant la manca de places d’I3 per segon any consecutiu.

En les últimes hores, el Departament d’Educació ha reconsiderat la seva decisió, amb el compromís, de moment verbal, que “s'hi podran matricular tots els infants que calgui”. Aquesta rectificació ha estat rebuda amb satisfacció pels manifestants.

La problemàtica va començar el 18 de febrer, quan l’escola va rebre un correu del Departament informant que tampoc tindrien grup d’I3 el pròxim curs. Aquesta decisió contradeia la informació facilitada al novembre, quan Educació havia assegurat que sí que hi hauria grup. El centre ja havia organitzat jornades de portes obertes per mostrar les instal·lacions i el projecte educatiu a famílies interessades en matricular-s’hi, coincidint amb l’inici del procés de preinscripció, que comença aquest mateix dimecres.

En els darrers dies, l’equip directiu, les famílies i l’Ajuntament de Valls han mantingut reunions per pressionar perquè es mantingués el grup d’I3. L’alcaldessa de Valls, Dolors Farré, ha valorat positivament la rectificació: "El Departament ha fet un pas enrere, és una bona notícia per a la ciutat, esperem que hi hagi moltes inscripcions perquè l'aula d'I3 estigui plena".

Des de l’escola, la seva directora, Núria Gavarró, ha celebrat la decisió: "estem molt satisfets i encarem amb alegria tot el procés de preinscripció". Aquest dimecres està prevista una reunió entre el centre, el consistori i els Serveis Territorials per reclamar “el compromís” que es puguin ampliar les cinc places atorgades inicialment pel Departament.

Un dels factors que ha influït en la situació és la davallada de la natalitat, que ha fet replantejar la reestructuració de grups i línies a la ciutat. Finalment, a les vuit escoles de Valls —cinc públiques i tres concertades— hi haurà onze línies, de les quals sis corresponen a les públiques i cinc a les concertades.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit