La Comissió Europea va votar ahir a favor de la possibilitat de desviar el trànsit ferroviari de mercaderies del futur Corredor Mediterrani en el seu pas per Tarragona. El Corredor Mediterrani és una infraestructura ferroviària inacabada i incompleta, que discorrerà des de la frontera francesa fins a Algesires, unint ciutats com Barcelona, Tarragona, València, Alacant, Múrcia i Màlaga i connectant-les amb la resta d’Europa. La infraestructura prevista pretén que tots els trens de mercaderies circulin pel centre de les ciutats costaneres de Tarragona.
La proposta de buscar una alternativa al recorregut havia sorgit inicialment del Partit Popular, juntament amb la plataforma ‘mercaderies per l’interior’. Els populars consideren “imprescindible” la construcció del corredor, però defensen que el recorregut planejat fins ara “posa en risc la salut de tots els ciutadans i el patrimoni natural i el patrimoni històric i cultural”, tal com ha explicat la diputada del PP al Congrés dels Diputats, Elisa Vedrina, en una roda de premsa avui a Tarragona.
La votació només va comptar amb el ‘no’ del partit socialista, decisió que Vedrina diu no entendre, ja que afirma saber que els alcaldes de les ciutats costaneres de Tarragona “defensen l’opció” d’un recorregut alternatiu, i es pregunta per què l’alcalde de Tarragona “no exigeix al govern de Pedro Sánchez, del seu mateix color polític, que això tiri endavant”.
El pròxim pas a prendre pels populars és esperar l’arribada de l’informe mediambiental del projecte, que han demanat a la comissió de peticions del Parlament Europeu. Vedrina, però, no descarta que aquest no existeixi. “Temem que el govern d’Espanya no té un informe d’impacte mediambiental”, ha declarat la diputada.