Els cavalls tornaran a córrer pel Parc de la Torre d’en Dolça de Vila-seca després del temporal de pluja

Les curses, ajornades pel mal estat de la pista, es disputaran al Parc de la Torre d’en Dolça amb tres proves i retransmissió en directe per TAC 12 TV

05 de febrer de 2026 a les 11:43h

El tradicional Cos de Sant Antoni, reconegut com a Element Festiu Tradicional d’Interès Nacional, se celebrarà aquest diumenge 8 de febrer a partir de les 12 hores al Parc de la Torre d’en Dolça. En aquesta edició, participaran un total de 19 cavalls pura sang anglesos, que prendran part en diverses curses programades.

Ajornament previ per condicions meteorològiques adverses

Cal recordar que el passat 18 de gener l’esdeveniment es va haver d’ajornar arran dels forts aiguats que van afectar considerablement l’estat del terreny on s’havien de desenvolupar les proves. Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Vila-seca, juntament amb els jutges i comissaris del Jockey Club Español de Carreras de Caballos, així com els mateixos participants, van acordar posposar les curses per garantir la seguretat i la qualitat del camp.

Estructura i participants en les curses d’aquest diumenge

L’activitat començarà amb la primera cursa, anomenada Premi Torre d’en Dolça, que cobrirà una distància de 1.700 metres. En aquesta prova competiran cinc cavalls.

A continuació tindrà lloc el Gran Premi Ajuntament de Vila-seca, una cursa més llarga amb un recorregut total de 2.500 metres, on s’han inscrit set cavalls.

Finalment, la jornada culminarà amb el Premi Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca, altra prova sobre una distància similar als primers 1.700 metres i que comptarà també amb set participants més.

Retransmissió en directe per televisió local

D’altra banda, és destacable que aquestes tradicionals curses tornaran a ser accessibles al públic general mitjançant la retransmissió en directe per part de TAC 12 TV, la televisió pública del Camp de Tarragona, permetent així seguir tot el desenvolupament esportiu des dels domicilis o altres punts d’interès.