Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

En marxa la campanya ‘Emporta’t records, no aigua’ a Salou pel consum responsable

Avatar photo

El Patronat Municipal de Turisme se suma a aquest projecte impulsat per la Generalitat de Catalunya i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), que té com a objectiu l’estalvi d’aigua, especialment, a l’entorn del turisme

El Patronat Municipal de Turisme de Salou se suma a la campanya ‘Emporta’t records, no aigua’, per tal de fomentar el consum responsable d’aigua entre les persones que visiten el municipi.

Es tracta del projecte ‘LIFE Wat’Savereuse’, impulsat per la Generalitat de Catalunya i l’Agència Catalana de l’Aigua, juntament amb el Catalan Water Partnership i Eurecat, que té com a objectiu sensibilitzar turistes i empreses, per estalviar i reutilitzar l’aigua.

L’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, ha assenyalat que “el consum responsable d’aigua és un deure que tots tenim”. “Com a municipi turístic, tant des del punt de vista públic, com privat, som molt conscients del valor d’aquest bé tan preuat, i actuem en conseqüència per promoure i potenciar l’estalvi de l’aigua, en tots els seus vessants i àmbits”.

Cal destacar que aquest projecte també és important per a l’obtenció de certificacions mediambientals i de qualitat a les platges de Salou, com són la Bandera Blava; la ISO 14.001:2015; l’UNE-ISO 13.009:2016 o Q de Platges; i el Safe Tourism Certified.

La campanya ‘Take back memories, not water’, (Emporta’t records, no aigua), es basa en la distribució de cartells i fulletons en llocs on hi hagi consum d’aigua, i presència i activitat relacionada amb els turistes. En aquest sentit, el Patronat de Turisme de Salou ha distribuït materials a les oficines d’informació turística, als serveis de les zones de platja i a diversos allotjaments.

Així mateix, els allotjaments turístics, com ara els hotels, adherits a la campanya, rebran un manual de tecnologies i bones pràctiques per a la gestió més sostenible de l’aigua i el foment de la reutilització, en els seus establiments.

La campanya, que tindrà lloc durant el present estiu, a diversos municipis de Catalunya, Illes Balears i Occitània, comptarà, també, amb una part d’anàlisi, que sorgirà d’un estudi basat en qüestionaris a les mateixes poblacions.

Turistes, administracions i empreses seran enquestades, amb l’objectiu de determinar noves estratègies, mecanismes i campanyes, per fomentar, al màxim, el consum responsable d’aigua i la seva reutilització.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Neix el portal web ‘Torredembarra Holidays’ per l’oferta turística del municipi

Notícia següent

VÍDEO: Les motoabuelis de Badalona triomfen en Tik Tok

Notícies relacionades