L'Ajuntament de Cambrils ha anunciat la seva participació en la tercera edició del projecte Cap Butaca Buida, amb la programació de l’espectacle teatral familiar “Rucs, la maledicció del bruixot”, creat per la companyia La Pera Llimonera. Aquesta producció es presentarà al Teatre del Casal el dissabte 21 de març a les 17:30 hores. Les entrades estaran disponibles properament a través del portal web www.entrapolis.com.
Un espectacle premiat i reconegut
Amb una durada aproximada de 55 minuts, “Rucs” ha estat distingit amb diversos guardons, entre els quals destaca el premi al millor espectacle familiar concedit per la Feria de Castilla i León i també el prestigiós Nas d’Or atorgat pel Festival de Pallassos de Cornellà.
L’obra proposa una narrativa on les convencions tradicionals es qüestionen: "les princeses també es poden convertir en granota, els bruixots intenten fer servir la màgia de sempre, els reis no són tan poderosos com semblen i els prínceps no són tan espavilats com ens expliquen".
Argument i personatges
L’espectacle relata l’aventura d’un duo de comediants que viatgen pels pobles explicant La Maledicció del Bruixot. La història situa l’acció en un regne molt llunyà on un rei molt poderós va marxar a la Guerra del Cigró deixant el seu regnat en mans d’un mag conegut com el Mag de la Berruga Verda. Aquest personatge, seduït per la princesa Caterina, li demana matrimoni, però rep un rebuig perquè ella està enamorada del príncep Rosendo.
Aquest fet provoca que el mag converteixi la princesa en granota mitjançant un encanteri. El valent príncep Rosendo emprèn una sèrie d’aventures plenes d’imprevistos per intentar desfer aquesta maledicció.
Creixement i objectius del projecte Cap Butaca Buida
El projecte Cap Butaca Buida neix amb l’ambició d’omplir totes les butaques dels teatres, ateneus i centres cívics adherits per consolidar aquesta jornada dedicada al teatre. La iniciativa busca posicionar Catalunya com a referent mundial en arts escèniques.
Aquesta tercera edició presenta una expansió notable: incorpora nous espais escènics arreu del territori català arribant a superar els més de 222 teatres adherits, fet que suposa un creixement històric respecte a les convocatòries anteriors.