Cambrils reforça el seu posicionament al Regne Unit en un workshop amb més de 60 agents de viatges

Cambrils presenta la seva oferta familiar, esportiva i “slow” en un moment de creixement del turisme britànic i amb connexions a l’alça des de l’aeroport de Reus

21 de novembre de 2025 a les 18:05h

Cambrils ha participat aquesta setmana en el workshop professional celebrat a Manchester amb l’objectiu d’enfortir el vincle amb el mercat britànic i impulsar la comercialització turística de la destinació. L’acció, promoguda en el marc del Pla Conjunt de Promoció Turística de la Costa Daurada, ha reunit més de 60 agents de viatges de Manchester i la seva àrea d’influència, i ha facilitat el contacte directe entre el sector turístic del territori i els principals prescriptors del Regne Unit.

L’esdeveniment s’ha dut a terme aquest dijous 20 de novembre al restaurant TAST, al centre de Manchester, en un entorn que ha contribuït a reforçar la identitat mediterrània de la proposta i a generar un espai de networking proper i efectiu. A més dels agents britànics, el workshop ha comptat amb una àmplia delegació empresarial i institucional de la Costa Daurada, amb representació dels patronats de turisme de Cambrils, Salou, la FEHT i destacades empreses del sector.

Durant la sessió, Cambrils ha tingut l’oportunitat de presentar en primera persona els seus principals atractius als agents de viatges britànics. La destinació ha posat en valor el seu model turístic basat en la qualitat, l’autenticitat i el benestar, i ha destacat tres eixos clau que la defineixen:

  • Turisme familiar, amb platges segures i accessibles, oferta d’allotjament preparada per a famílies i un ampli ventall d’activitats pensades per a totes les edats.
  • Turisme esportiu i actiu, destacant les oportunitats que la destinació ofereix per al turisme de golf i el cicloturisme.
  • Slow Travel, una tendència on Cambrils es presenta com una destinació ideal amb gastronomia, tradició, cultura que conviden a connectar amb el mode de vida local i descobrir Cambrils amb calma.

Aquest format de trobades individualitzades ha permès als agents conèixer de manera directa l’oferta de Cambrils i identificar noves oportunitats de venda, especialment en un moment de clara recuperació del mercat britànic. Entre gener i octubre de 2025, la província de Tarragona ha registrat 2,44 milions de pernoctacions de turistes britànics, superant lleugerament les xifres prepandèmiques i consolidant el Regne Unit com un dels mercats internacionals més estratègics per a la destinació.

La participació de Cambrils en aquest workshop s’emmarca dins del Pla Conjunt de Promoció Turística de la Costa Daurada, una iniciativa impulsada pels patronats de turisme de la Diputació de Tarragona, Salou, Cambrils i Vila-seca, conjuntament amb la FEHT i el sector privat. El pla aposta per accions de promoció internacional orientades a generar negoci, reforçar la competitivitat i projectar una Costa Daurada cohesionada davant els mercats prioritaris.

Cal recordar que la ciutat de Manchester està connectada amb l’Aeroport Internacional de Reus. És un dels orígens més destacats per la nostra destinació amb més de 90.000 places de vol el 2025 i un creixement de més del 20% respecte a l’any anterior. Amb quatre rutes, d’abril a novembre, operades per les companyies Jet2, Ryanair, Easyjet i TUI.

La regidora de Turisme i Promoció Econòmica de Cambrils, Patricia de Miguel ha explicat que “amb aquesta presència a Manchester, Cambrils fa un pas més en la seva estratègia de posicionament al Regne Unit, apostant per la proximitat amb els canals de venda i per la transmissió directa dels valors que fan de la destinació un lloc ideal per a unes vacances familiars, actives i pausades al Mediterrani”.