El vespreig Happy Beats amb Djs a la plaça del Pòsit s’afegeix enguany a la disbauxa del Carnaval de Cambrils, que s’apoderarà de la ciutat del 13 al 17 de febrer. L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein; el regidor de Festes, Alfredo Clúa; el president de la Colla Jove, Dídac Muñoz, i el vicepresident de l’entitat, Marc Ivars, han presentat aquest migdia el programa d’activitats de quatre dies plens de diversió.
El regnat del rei Carnestoltes s’iniciarà el divendres 13 de febrer amb l’espectacle de carrer Dell’Arte de la companyia Alea Teatre, que donarà la benvinguda al carnaval amb focs d’artifici de baixa intensitat. La comitiva carnavalesca arribarà pel pont del Raval de Gràcies, passejarà pel passeig Albert i anirà fins a la plaça de la Vila, on hi haurà la inauguració del carnaval i la festa de confeti, amb animació, ballaruca i la Xaranga Estrella Band.
L’endemà dissabte, a les 17:30 h, més de 1.600 persones, 14 colles i 13 carrosses participaran en la tradicional Rua de Carnaval, que s’iniciarà a les 17:30 h des del passeig Albert i acabarà a la plaça de l’Ajuntament, amb el mateix recorregut de sempre. A partir de les 23:30 h, al pavelló 2 del Palau d’Esports, se celebrarà la festa del carnaval amb el grup de versions Els Amics de Manel i Dj Dimuca, que enguany s’obre a tots els públics. L’entrada serà gratuïta amb control d’accés, per l’avinguda Adelaida, caldrà presentar el DNI físic i els menors hauran d’anar acompanyats d’un adult i presentar el full d’autorització.
El diumenge l’epicentre de la festa serà la plaça del Pòsit, on a les 12 h hi haurà animació infantil i guerra de confeti amb Alea Teatre i a partir de les 16 h el nou vespreig organitzat per Happy Beats i la Colla Jove, amb música per ballar i passar-ho bé.
Finalment, el dimarts 17 de febrer se celebrarà l’enterrament de la sardina. La comitiva sortirà a les 19 hores del Centre Cultural fins a la plaça del Setge, acompanyada de la Colla de Diables Cagarrieres, seguirà pels carrers Sant Plàcid i Hospital, la plaça de la Vila, els carrers Vidal i Barraquer i Major i acabarà a la plaça del Setge, on es farà la cerimònia de comiat del Carnestoltes i la crema de la sardina. Com l’any passat, l’enterrament acabarà amb una carretillada final de la Colla de Diables Cagarrieres i una sardinada popular amb la col·laboració de la Confraria de Pescadors.
Aquest és el segon any que la Colla Jove organitza el Carnaval conjuntament amb el Departament de Festes de l’Ajuntament. La Colla Jove és una entitat juvenil, cultural i festiva que sorgeix d’un grup d’amics, ja vinculats a altres entitats cambrilenques com els Cagarrieres, Tota l’Endenga i la Triple A, amb l’objectiu d’implicar-se en els diferents esdeveniments que s’organitzen a Cambrils. El 2022 la colla ja va participar en la rua amb una carrossa que portava l’eslògan “Tenim ganes de festa” i el 2023 es va encarregar de les inscripcions a la rua de carnaval.
DIVENDRES, 13 de febrer
- A les 19 h, pel pont del Raval de Gràcia, ARRIBADA DE LA COMITIVA CARNAVALESCA, amb l’espectacle de carrer DELL’ARTE, de la Cia. Alea Teatre
- Es donarà la benvinguda amb focs d’artifici.
- Passejada pel passeig Albert i entrada a la plaça de la Vila, pel carrer Hospital.
- La pirotècnia és de baixa intensitat.
- En arribar a la plaça de la Vila INAUGURACIÓ DEL CARNAVAL i FESTA DE CONFETI.
- Animació, ballaruca i molt confeti i continuarem l’animació amb la Xaranga Estrella Band
DISSABTE, 14 de febrer. RUA DE CARNAVAL
- A les 17.30 h, al passeig Albert.
- Inici de la RUA DE CARNAVAL.
- Recorregut: pg. La Salle, pont del c. Tramuntana, c. Robert Gerhard, rotonda Vela, passeig Miramar, rotonda club Nàutic , Rambla Jaume I, av. Països Catalans i acabament davant de la plaça de l’Ajuntament.
- Inici de la RUA DE CARNAVAL.
- A partir de les 23.30 h, al palau d’Esports, pavelló 2.
- FESTA DE CARNAVAL
- Amb el grup de versions ELS AMICS DE MANEL i DJ DIMUCA.
- Entrada gratuïta amb control d’accés (S’haurà de presentar DNI físic, menors acompanyats d’un adult i s’haurà de presentar el full d’autorització)
- Accés des de l’av. Adelaida (riera).
- Servei de barra.
- FESTA DE CARNAVAL
DIUMENGE, 15 de febrer
- A les 12 h, a la plaça del Pòsit, ANIMACIÓ INFANTIL DE CARNAVAL. DIA GENIAL d’Alea Teatre. Amb guerra de confeti.
- Podeu venir disfressats.
- A partir de les 16 h, a la plaça del Pòsit, TARDEIG DE CARNAVAL. HAPPY BEATH, amb DJs.
- Servei de barra
- Podeu venir disfressats.
DIMARTS, 17 de febrer
- ENTERRAMENT DE LA SARDINA
- A les 19 h, sortida de la comitiva, del Centre Cultural fins a la plaça del Setge, passant per la plaça de la Vila, acompanyats de la Colla de Diables Cagarrieres.
- Recorregut: c. Sant Plàcid, c. Hospital, pl. de la Vila, c. de la Capitulació, c. Vidal i Barraquer, c. Major i plaça del Setge.
- A la plaça del Setge, Cerimònia de comiat del Carnestoltes i crema de la Sardina.
- Porteu les vostres sardines per cremar (fetes amb paper, cartolina...)
- Carretillada final, per part de la Colla de Diables Cagarrieres. I focs d’artifici.
- Sardinada popular amb la participació de la Colla de Diables Cagarrieres i la col·laboració de la Confraria de Pescadors.
