Cambrils dona el tret de sortida a les Jornades de la Galera i la Cuina Marinera amb 40 restaurants participants

La principal novetat és el concurs de cuina creativa Cambrils Galera Challenge Repsol obert a xefs professionals de tot el món

04 de febrer de 2026 a les 16:14h

El calendari gastronòmic més ambiciós de Cambrils arrencarà el divendres 6 de febrer amb l’inici de les Jornades de la Galera i la Cuina Marinera, que enguany arriben a la seva 21a edició amb noves propostes que uneixen el producte de proximitat i la cuina d’alt nivell, i amb la incorporació del nou distintiu de qualitat BOCA (És Bo si és de Cambrils).

Les jornades comptaran amb la participació de 40 restaurants, que fins a l’1 de març oferiran menús especials i plats principals protagonitzats per la galera, un dels crustacis més emblemàtics del Mediterrani. L’oferta gastronòmica es complementarà amb una àmplia programació d’activitats per a tots els públics, que inclou una degustació popular, visites guiades a la Confraria de Pescadors, dos concursos de cuina creativa i una conferència sobre el canvi climàtic.

Nous concursos i projecció internacional

La principal novetat d’aquesta edició és el concurs de cuina creativa Cambrils Galera Challenge Repsol, adreçat a xefes i xefs professionals d’arreu del món, que es presentarà oficialment la setmana vinent. Aquest nou certamen se suma al ja consolidat concurs de joves cuiners i cuineres, que aquest 2026 arriba a la seva 21a edició amb canvis destacats.

El concurs juvenil passa a denominar-se Cambrils Galera Challenge, s’internacionalitza obrint la convocatòria a estudiants i ajudants de cuina d’escoles i restaurants de tot el món, i ofereix com a premi la participació al Cambrils Galera Challenge Repsol en la categoria professional.

La galera, identitat i territori

L’alcalde de Cambrils, Oliver Klein, ha reivindicat l’essència de la gastronomia local i ha explicat que el nou segell BOCA “no és només una etiqueta sinó que certifica el compromís ferm dels restaurants cambrilencs amb el territori i la preservació de les nostres tradicions”. En aquest sentit, ha destacat la connexió entre productors, restauradors i comensals per donar protagonisme a productes de proximitat com la galera.

Per la seva banda, la regidora de Promoció Econòmica i Turisme, Patricia de Miguel, ha assenyalat que les jornades “seran les primeres emmarcades dins del nou ecosistema BOCA, que entén la gastronomia com a cultura, territori i eina de promoció de Cambrils”, i ha remarcat que “posen en valor un producte de proximitat que forma part de la nostra identitat i de l’economia local”.

Sobre les novetats, De Miguel ha subratllat que “el nou concurs internacional de cuina per a professionals Cambrils Galera Challenge Repsol és una aposta ferma per projectar la galera com a producte local i posar Cambrils en el mapa gastronòmic mundial”.

Una programació d’activitats per a tots els públics

El programa d’activitats començarà el 5 de febrer amb la conferència “Canvi climàtic: de la realitat global als reptes d’adaptació a Cambrils i la Costa Daurada”, a càrrec d’Anna Boqué, doctora en ciutat, territori, planificació sostenible i canvi climàtic, en el marc del Campus Extens de la URV.

Un dels actes més destacats serà, com cada any, la galerada popular al Mollet del Rec del Port de Cambrils, el diumenge 8 de febrer, entre les 11 h i les 14 h. Hi haurà degustació de fideus amb galeres segons la recepta tradicional d’abordo de la Confraria de Pescadors de Cambrils, música en directe amb Último Vinilo, demostracions de vela llatina, passejades en llagut i una experiència de realitat virtual per viure la pesca en primera persona.

Els divendres 13, 20 i 27 de febrer, de 15.30 h a 16.30 h, s’oferiran les visites guiades “Galeres en Viu” a la Confraria de Pescadors, per conèixer de prop l’art de la pesca de la galera i el seu recorregut fins a la llotja.

Concursos de cuina creativa

Els concursos de cuina creativa se celebraran el divendres 20 de febrer, amb la competició de joves estudiants i ajudants de cuina a l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils, i el dilluns 23 de febrer, amb la nova competició professional al Parc Samà.

Ja es coneixen els vuit semifinalistes del concurs juvenil, procedents de diferents punts del territori, que competiran amb receptes creatives elaborades amb galera, consolidant Cambrils com a referent gastronòmic del Mediterrani.

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit