La Cambra de Tarragona fa balanç del 2025 i anuncia un 2026 amb més internacionalització, formació i innovació digital

La Cambra de Tarragona continua sent la més activa de tot l’Estat en acompanyament a empreses per prospectar i establir negocis a nous mercats internacionals

21 de gener de 2026 a les 10:40h

La Cambra de Comerç de Tarragona ha presentat aquest dimarts el balanç d’activitats corresponent a l’any 2025 i les principals línies de treball previstes per al 2026. L’organització destaca el seu compromís amb la internacionalització, la formació, la digitalització i la competitivitat empresarial, reforçant el suport al comerç local, els polígons industrials i l’emprenedoria.

Àrea Internacional: Tarragona, referent estatal en exportació

Segons les dades presentades, la Cambra de Tarragona continua sent la més activa de tot l’Estat en acompanyament a empreses per prospectar i establir negocis a nous mercats internacionals.

2025
  • 22 missions comercials realitzades.

  • 35 països visitats a Amèrica, Àfrica i Àsia, amb la incorporació de dos nous mercats: Iraq i Oman.

  • 110 empreses participants (comptades per missió).

  • 6 convenis de col·laboració amb altres Cambres (Teruel, Zaragoza, Huesca, Sevilla, Guipuzkoa i València).

  • Participació amb estand propi a IMEX Madrid, la principal fira de negocis internacionals.

  • Assessorament a nous exportadors amb ACCIO (5 diagnòstics i 5 estudis de mercat).

  • Organització de jornada país amb l’ambaixadora d’Espanya a Senegal.

2026 (previsions)
  • 33 missions comercials i més de 50 països a visitar a Europa, Amèrica, Àfrica i Àsia.

  • 10 nous mercats en agenda: Sao Tomé, Malawi, Jordània, Líban, Kazakhstan, Uzbekistan, Jamaica, Uruguai, Paraguai i països nòrdics.

  • Col·laboració amb més Cambres (Bilbao, Castelló, Gran Canaria…).

  • Tornarà la participació amb estand propi a IMEX Madrid i el conveni amb ACCIO per assessorament a nous exportadors.

  • Prevista una jornada país amb l’ambaixador d’Espanya (país pendent de concretar).

Àrea Formació: impuls del talent i la FP

L’àrea de formació es consolida com a referent en la promoció de la Formació Professional (FP), el talent i el vincle amb el món empresarial.

2025
  • 10.620 hores lectives impartides a 1.303 alumnes en modalitat presencial i online a 12 municipis de la demarcació.

  • Organització de 2 Fires d’Ocupació a Tarragona i 1 a Calafell, i 1 fira de FP, amb un balanç de 9.700 assistents, 290 empreses i 870 contractacions.

  • Jornades de promoció del talent i la FP amb més de 250 participants.

  • Programa Somos FP Dual: 18 xerrades, 400 assistents i 16 nous ambaixadors.

  • Premi FPCAT de bones pràctiques, entregat per la consellera d’Educació i el conseller d’Empresa i Treball.

  • La Cambra s’ha integrat en un centre integrat d’FP amb l’Institut Vidal i Barraquer, oferint formació en Informàtica, Administració i Comerç.

  • Nous certificats professionals homologats en Gestió de magatzems, Automoció, Enèrgies renovables i Electricitat.

2026 (previsions)
  • Mantindran el mateix nombre de cursos i hores.

  • Nou programa de SoftSkills per alumnes d’FP, en col·laboració amb Caixabank Dualiza, exclusiu per a 5 Cambres d’Espanya.

  • Realització de 3 fires d’ocupació i 1 fira d’FP.

  • Continuïtat dels programes FP Pyme i Somos FP per promoure la FP entre els joves i assessorar les empreses.

Àrea Digital: transformació tecnològica i ciberseguretat

L’àrea digital de la Cambra ha reforçat el seu paper com a motor de transformació digital per a les pimes.

2025
  • Oficina Acelera Pyme: 18 jornades virtuals amb 769 assistents i més de 2.000 visualitzacions sobre digitalització i ciberseguretat.

  • Programa KIT DIGITAL: beneficiat 11.391 empreses del territori amb un impacte econòmic superior a 53 milions d’euros.

  • 300 assessoraments personalitzats a 210 noves empreses, amb diagnosi, full de ruta i accés a ajuts.

  • Programes Pyme Digital, Pyme Cibersegura i Pyme Sostenible: 21 empreses acompanyades, mobilitzant 145.000 € i facilitant 57.000 € en ajuts públics.

2026 (previsions)
  • Nous projectes en intel·ligència artificial i ciberseguretat, alineats amb l’Estratègia Catalunya IA 2030.

  • Transformació digital interna de la Cambra amb automatització de processos per millorar eficiència i agilitat.

Comerç, emprenedoria i competitivitat: suport local i industrial

2025
Comerç:

  • 4 campanyes de Bons descompte a Tarragona, Cunit, Calafell i Vendrell, amb 394.000 € en descomptes i participació de 376 establiments.

  • Campanya de Nadal a Bisbal del Penedès amb 39 establiments i 2 tallers.

  • Hackató comercial a Tarragona: 3 instituts, 63 participants, 10 projectes.

Emprenedoria:

  • Programa de preacceleració per startups: 20 empreses, 10 sessions i 2 Demo Days.

  • Servei de creació d’empreses: 200 assessoraments, 25 empreses creades.

  • Gestió Oficina Ocupació Constantí: 450 usuaris, 100 ofertes, 10 tallers, 150 assistents.

  • Programa Creix i Connecta: 4 tallers, 40 assistents; networking amb 90 participants.

Polígons industrials i competitivitat empresarial:

  • Suport a 5 associacions empresarials amb 525 empreses.

  • Taula rodona per millorar àrees industrials i estratègia industrial consensuada.

  • Accions de representació i lobby: millora d’aparcaments i vies, transport públic, rehabilitació d’instal·lacions i estudis per ampliar horaris de transport.

2026 (previsions)
  • Comerç: estudi d’obertura els diumenges de creuer.

  • Emprenedoria: nova Oficina de Gestió Empresarial (OGE) al Vendrell amb col·laboració de l’Eina, l’Ajuntament i el Departament d’Empresa de la Generalitat.

  • Competitivitat empresarial: impuls de Comunitats Energètiques Locals per reduir la factura energètica d’establiments i polígons industrials.

La Cambra de Tarragona tanca el 2025 amb resultats destacats en internacionalització, formació, digitalització i suport a l’emprenedoria i comerç local, i el 2026 aposta per ampliar mercats internacionals, desenvolupar noves tecnologies i promoure la sostenibilitat energètica. L’organització consolida així el seu paper com a motor econòmic i innovador del territori, combinant el desenvolupament empresarial amb la modernització i la formació del talent local.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit