La Cambra de Tarragona ha viatjat a Iraq, concretament a Bagdad, en la que és la primera missió comercial a aquell país, formada per sis empresaris vinguts d’arreu de l’Estat i coordinada per Guillem Virgili, tècnic d’Internacional de la Corporació tarragonina.
Principals incentius:
El petroli continua sent el principal motor, representant més del 90 per cent dels ingressos del govern i una porció significativa del PIB.
La necessitat de reconstrucció després dels conflictes i l’augment de la despesa pública en projectes d’infraestructures ofereixen grans oportunitats de negoci.
Les oportunitats estan en sectors com la construcció, l’alimentació, el material elèctric, l’equipament mèdic i les tecnologies d’eficiència energètica.
Des d’un punt de vista social, l’Iraq compta amb una població d’aproximadament 43 milions d’habitants, dels quals més del 60 per cent té menys de 25 anys.
Tal com explica Guillem Virgili, “allò que, a priori, a causa de la percepció general, el desconeixement i els prejudicis, semblava un repte inassolible, es va convertir en tot el contrari. Seguretat, amabilitat, hospitalitat, interès per les empreses i el producte espanyol. Iraq és un mercat ple d’oportunitats.
Tot i ser la primera delegació d’empreses espanyoles en missió comercial després de la guerra, una vegada més hem arribat tard. La competència europea ja hi està posicionada. Però això no s’ha de veure com un problema, sinó com un punt de partida per reforçar la presència espanyola al país.
Les empreses que ens han acompanyat han comprovat de primera mà que a l’Iraq hi ha demanda i ganes de treballar amb proveïdors internacionals i Espanya té una imatge molt valorada en termes de qualitat i serietat.
Ara el repte és aprofitar aquest primer contacte, generar confiança i consolidar relacions comercials que permetin a les nostres empreses posicionar-se en un mercat en plena reconstrucció i amb un potencial enorme.”