Dissabte, 19 d'abril de 2025
És notícia

BASF presenta la nova estratègia corporativa

Avatar photo
BASF pretén repartir almenys 12.000 milions d’euros entre els accionistes entre 2025 i 2028

Amb la presentació avui de la seva estratègia corporativa, BASF estableix una nova adreça: “La nostra ambició és ser la companyia química preferida per a permetre la transformació verda dels nostres clients“, explica Markus Kamieth, president de la Junta Directiva de BASF, durant el seu discurs d’obertura en el Capital Markets Day a Ludwigshafen: “La sòlida i àmplia cartera de negocis químic “core” és el que fa que BASF sigui més rellevant per als clients a nivell mundial en una àmplia varietat d’indústries. Els nostres negocis “standalone” serveixen a diferents indústries i estan menys connectats a les nostres cadenes de valor integrades. En el futur, desbloquejarem el valor d’aquests negocis”.

En oferir millors ofertes als seus clients, BASF vol créixer de manera rendible i crear valor per als accionistes. “Posarem un enfocament encara major en la liquiditat. Enfortirem la disciplina de capital amb menors despeses de capital i continuarem amb els nostres programes d’estalvi de costos”, afirma el director financer de BASF, Dirk Elvermann. A mitjà termini, BASF es compromet a mantenir la distribució general als accionistes en el nivell dels últims anys a través d’una combinació de dividends i recompres d’accions.

D’aquesta manera, BASF pretén repartir almenys 12.000 milions d’euros entre els accionistes entre 2025 i 2028. En concret, la companyia pagarà un dividend d’almenys 2,25 euros per acció (2023: 3,40 euros) o uns 2.000 milions d’euros cada any. Això ja s’aplicarà al dividend de l’exercici 2024 que s’abonarà en 2025. El pagament total de dividends d’al voltant de 8.000 milions d’euros en en el període de quatre anys es complementarà amb recompres d’accions, que estan previstes a partir de 2027 a tot tardar i s’espera que ascendeixin a al voltant de 4.000 milions d’euros.

La política de dividends actualitzada està recolzada pels següents nous objectius financers de BASF:

  • S’espera que el EBITDA abans d’extraordinaris se situï entre els 10.000 i els 12.000 milions d’euros en 2028, en condicions de cicle mitjà i ascendent.
  • S’espera que el flux de caixa lliure acumulat per a 2025-2028 superi els 12.000 milions d’euros.
  • L’objectiu de rendibilitat sobre el capital empleat (FREC) per a 2028 se situa entorn del 10%.

La companyia presenta la seva nova estratègia “Winning Ways”, afermada sobre quatre pilars estratègics: Enfocar, Accelerar, Transformar i Guanyar.

 

Gestió estricta de la cartera juntament amb funcions clares de les empreses

Amb la palanca estratègica Focus, BASF està redefinint el seu enfocament de la gestió de la seva cartera. La companyia ara diferència entre els negocis “core” (Productes químics, Materials, Solucions industrials i Nutrició i cura) i els negocis “standalone” que serveixen a indústries específiques (Catalitzadors ambientals i solucions metàl·liques, Materials per a bateries, Recobriments, Solucions agrícoles). En aquest context, BASF anuncia que a partir de l’1 de gener de 2025 es reportaran com a divisions separades en el segment de Tecnologies de Superfície.

Els negocis “core” de BASF tenen avantatges significatius sobre els competidors: Basats en la seva integració en les cadenes de valor de BASF i la producció integrada (verbund) en els principals centres de producció, generen valor a través de l’ús eficient dels recursos, l’excel·lència operativa i l’eficiència de costos. BASF subministra productes químics bàsics a indústries en creixement i atén més de 36.000 clients a tot el món. En 2023, els negocis “core” de BASF van generar vendes d’al voltant de 6.000 milions d’euros amb productes innovadors llançats en els últims cinc anys. En al voltant del 75% d’aquests negocis, BASF es troba entre els 3 principals líders del mercat. Kamieth: “Capitalitzarem les nostres posicions de lideratge en el mercat en els nostres negocis principals a través del creixement orgànic i les adquisicions disciplinades que augmentin el valor, mentre continuem amb un rigorós enfocament per a podar els negocis no estratègics o de baix rendiment.

Els negocis “standalone” de BASF serveixen a diferents indústries i competeixen amb els seus parells. BASF ara els proporcionarà més flexibilitat estratègica i operativa per a respondre als requisits específics dels mercats en els quals operen. “Continuarem invertint en els nostres negocis independents, però també buscarem opcions de cartera actives on això agregui valor per a BASF i els seus accionistes”, diu Kamieth.
La divisió de Recobriments de BASF té posicions de lideratge en els seus mercats i genera sòlids guanys i contribucions a la caixa. El negoci està ben posicionat per a obtenir un valor superior. En aquest context, BASF explorarà opcions estratègiques per a la creació de valor i prepararà un procés de desinversió per al negoci de pintures decoratives al Brasil. Solucions Agrícoles ocupa una posició de lideratge en el mercat agrícola i compta amb una sòlida cartera d’innovació. BASF completarà la separació legal i ERP del negoci per a 2027. Com a següent pas, la companyia apunta a estar llesta per a una possible oferta pública inicial. A mitjà termini, la cotització d’una acció minoritària és una opció.

El negoci de Materials per a Bateries de BASF opera en un entorn de ràpid creixement caracteritzat per alts riscos de mercat i tecnològics. Tenint en compte els recents desenvolupaments del mercat, BASF està reduint el risc del camí a continuar centrant-se en omplir les capacitats existents i explorar oportunitats de col·laboració al llarg de la cadena de valor. El negoci de Catalitzadors Ambientals i Solucions Metàl·liques (ECMS) de BASF està ben posicionat en el mercat mentre opera en una indústria de baix creixement. Des de 2023, el negoci s’ha forjat i continua sent un fort contribuent d’efectiu.

 

Empoderar a les empreses i augmentar la responsabilitat

Amb Accelerate, la nova estratègia de BASF apunta a una major velocitat en la generació de valor i a la simplificació de la seva organització. BASF potenciarà els seus negocis a través d’una direcció de grup més àgil i diferenciada. La companyia està fent que les seves divisions operatives siguin encara més responsables de l’èxit ermpresarial. D’acord amb això, està introduint un sistema millorat de gestió de l’acompliment amb un vincle més estret entre els incentius i els assoliments específics de la unitat. A més, l’empresa està simplificant i agilitzant la seva organització millorant la claredat de les funcions, establint jerarquies més planes i reduint la burocràcia. Els trams de control s’ajustaran per a augmentar la propietat individual.

BASF també aprofitarà el potencial de la intel·ligència artificial per a augmentar la productivitat i accelerar les innovacions. Mitjançant l’ús de la IA a nivell mundial en tota l’empresa, BASF vol aconseguir una millora tangible dels guanys a mitjà termini.

Donar forma a la transformació basada en el valor cap a una cartera de productes sostenible.

Donar forma a la transició verda està en el centre de Transform. “Les principals indústries de clients de BASF s’enfronten a enormes desafiaments per a aconseguir els seus objectius de transformació. Lliurem els productes químics que fan costat als nostres clients en aquest viatge”, diu Kamieth. BASF està adoptant un enfocament gradual per a la transició ecològica basat en la creixent demanda dels clients. En una primera fase, BASF ha accedit a quantitats cada vegada majors d’electricitat renovable, ha posat a prova noves tecnologies i ha llançat productes sostenibles. En l’actualitat, BASF ja ofereix milers de productes amb petjada de carboni de producte (PCF) reduït o fins i tot nul·la en tota la seva àmplia cartera.

En una segona fase, BASF s’està avançant per a assegurar volums cada vegada majors de matèries primeres renovables i està augmentant els volums de productes amb atributs sostenibles d’acord amb les necessitats dels clients. Per a això, BASF establirà una unitat dedicada a les matèries primeres renovables basada en el seu enfocament d’energia renovable. L’enfocament de transformació per fases de la companyia també es reflecteix en la seva despesa: s’espera que la despesa relacionada amb aquesta transformació aconsegueixi una mitjana de 600 milions d’euros a l’any entre 2025 i 2028.

BASF manté el seu ple compromís amb els seus objectius de protecció del clima: per a 2050, el seu objectiu és aconseguir zero emissions netes de gasos d’efecte d’hivernacle per a la producció (Abast 1), les compres d’energia (Abast 2) i la compra de matèries primeres (Abast 3.1). Per a 2030, BASF té com a objectiu reduir les emissions d’abast 1 i abast 2 en un 25% en comparació amb 2018. A més, la companyia té l’objectiu de reduir el seu abast específic 3.1 en un 15% per a 2030 en comparació amb la línia de base de 2022.

 

Ajust continu de les estructures en el lloc de Ludwigshafen per a garantir l’èxit a llarg termini

L’objectiu de la fàbrica de Ludwigshafen és ser un centre de producció químic líder i sostenible per a Europa i un pilar sòlid per a l’èxit de BASF. Katja Scharpwinkel, membre de la Junta Directiva i directora d’aquest centre de BASF ES, explica: “Duem a terme una anàlisi exhaustiva de la nostra estructura d’actius de producció en Ludwigshafen en funció de la demanda actual i futura del mercat i dels clients de productes químics. Si bé la majoria dels actius són competitius en els seus respectius mercats, les nostres anàlisis mostren que algunes plantes i línies de producció ja no generen suficients guanys, ja sigui degut a la falta de competitivitat o a la subutilización estructural”.

Les primeres mesures d’ajust d’actius derivades d’aquesta anàlisi ja estan en execució, per exemple, el tancament de les plantes d’àcid adípic, ciclododecanona (CDon) i ciclopentanona (CPon) anunciat a la fi d’agost de 2024. Scharpwinkel: “Actualment s’estan avaluant altres mesures d’ajust d’actius i s’implementaran pas a pas segons sigui necessari”. A més, BASF ajustarà les seves estructures no operatives en Ludwigshafen i reduirà els costos significativament a través d’un conjunt integral de mesures. Com ja s’ha anunciat, BASF té com a objectiu un estalvi total de costos anuals d’al voltant de 2.100 milions d’euros (taxa d’execució) per a finals de 2026. “El centre de Ludwigshafen serà més lleuger però més fort. Tindrà una millor posició competitiva en el mercat europeu i podrà operar amb èxit a mitjà i llarg termini “, assegura Scharpwinkel.

L’anàlisi de BASF també mostra que totes les principals cadenes de valor poden competir en els seus mercats i que BASF es beneficiarà de l’impuls de canvi associat amb la transformació verda. El sistema de producció integrat o Verbund del centre ofereix avantatges únics per a proporcionar solucions que permetin la transformació
ecològica dels clients. Això es deu a la seva eficiència energètica i de recursos inherent, als múltiples punts d’entrada que proporcionen flexibilitat en les matèries primeres i a la capacitat d’utilitzar matèries primeres renovables i reciclades en els actius existents de manera flexible i escalable.

 

Fomentar un canvi cultural per a millorar el rendiment

Amb Win, BASF augmentarà la responsabilitat, la velocitat i l’orientació al resultat en tota l’empresa. “BASF compta amb el millor equip de la indústria química. No obstant això, hem de canviar perquè les persones treballadores puguin assumir més responsabilitat, prendre decisions més ràpides i prosperar per a millorar el nostre rendiment. La nostra cultura guanyadora serà un facilitador clau per a l’execució reeixida de la nostra estratègia”, diu Kamieth.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
pedals non stop

La 10a Pedals Non Stop de Cambrils comptarà amb mig miler de bicicletes

Notícia següent

Arriba la VIII Setmana de la Gent Gran de L’Hospitalet amb el lema “Segueix-nos el ritme”

Notícies relacionades