Vattenfall i BASF han acordat la venda del 49% dels parcs eòlics Nordlicht 1 i 2 de Vattenfall a BASF. El projecte eòlic Nordlicht, que s’està construint al Mar del Nord alemany sense subvencions estatals i amb una capacitat instal·lada total d’1,6 gigawatts, serà el projecte de parc eòlic marí més gran en execució per a Vattenfall fins ara.
Vattenfall és responsable del desenvolupament i construcció dels emplaçaments de Nordlicht i té la intenció d’utilitzar la seva part de la futura generació d’electricitat per subministrar electricitat lliure de combustibles fòssils als clients d’Alemanya. BASF utilitzarà la seva participació del 49% de l’electricitat per proveir les plantes de producció química a Europa, especialment a Ludwigshafen.
Nordlicht ja és el segon gran projecte eòlic marí de Vattenfall en què BASF participa com a soci. El 2021, BASF va adquirir gairebé la meitat de les accions del parc eòlic marí Hollandse Kust Zuid, al Mar del Nord holandès.
Martin Brudermüller, president de la Junta Directiva de BASF: “BASF segueix en el bon camí de la seva transformació. Amb la inversió a Nordlicht 1 i 2, ara tindrem les quantitats necessàries d’energia renovable per implementar els pròxims passos de la transformació a Europa, especialment al nostre centre de producció més gran a Ludwigshafen. Juntament amb el nostre soci Vattenfall, estem creant les condicions per aconseguir el nostre objectiu per a 2030 de reduir les nostres emissions d’abast 1 i 2 en un 25% en comparació amb 2018”.
Anna Borg, presidenta i directora executiva de Vattenfall, va dir: “L’energia eòlica marina és un contribuent essencial a la transició energètica a Europa i s’espera que reemplaci els combustibles fòssils a gran escala. Les associacions tenen un paper crucial en la transformació de les indústries europees, alhora que reforcen la competitivitat”.
La zona del parc eòlic Nordlicht es troba a 85 quilòmetres al nord de l’illa de Borkum, al Mar del Nord alemany, i consta de dos emplaçaments separats: Nordlicht 1, amb una capacitat d’uns 980 megawatts, i Nordlicht 2, amb uns 630 megawatts. Quan estigui en ple funcionament, s’espera que la producció d’electricitat totalitzi al voltant de 6 terawatts hora (TWh) per any, cosa que equival al consum d’electricitat d’1,6 milions de llars alemanyes. Subjecte a la decisió final d’inversió, que s’espera per al 2025, s’espera que la construcció de Nordlicht 1 i 2 comenci el 2026. S’espera que els parcs eòlics estiguin plenament operatius el 2028.
Les parts han acordat no revelar els detalls financers de la transacció.