L’any 1995, la Diputació de Tarragona va concentrar la gestió dels tributs dels ens locals a BASE, un organisme autònom que naixia per oferir serveis a ajuntaments i ciutadania. Tres dècades després d’aquesta fita, BASE-Gestió d’Ingressos ha commemorat el 30è aniversari amb un acte a l’Auditori Diputació, on s’han aplegat autoritats i representants de la xarxa de col·laboradors d’aquest organisme, en especial alcaldes, alcaldesses i altres persones vinculades al món local, així com treballadores i treballadors d’aquest servei. La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i el president de BASE, el diputat Òscar Sánchez, han debatut amb les persones assistents el present i el futur de l’organisme.
La presidenta Noemí Llauradó ha destacat que BASE “és una estructura de confiança i una expressió clara de la missió de la Diputació de Tarragona: fer costat als municipis i posar les persones al centre”. També n’ha subratllat la proximitat, claredat i vocació de servei públic en la gestió tributària. “Avui celebrem una fita, però sobretot renovem el compromís col·lectiu de continuar treballant per una administració més justa, moderna i propera”, ha conclòs.
De la seva part, el president de BASE ha posat en valor l’evolució de l’organisme: “Hem passat de gestionar 700.000 rebuts anuals a gestionar-ne més de 3 milions, i de recaptar 62 milions d’euros a recaptar-ne més de 416 milions. BASE ha crescut en volum, però sobretot en qualitat i eficiència”.
En aquests 30 anys, les xifres avalen la professionalitat i excel·lència d’aquest organisme de gestió tributària, que s’ha convertit en un referent al sector. Anualment, recapta més de 416M€ de 179 ens locals, el 97% dels de la demarcació de Tarragona. Compta amb una xarxa de 39 punts d’atenció o oficines presencials, efectua més de 2,1 milions de cobraments per domiciliació i gestiona més de 3 milions de rebuts anualment, amb un equip de 230 persones. El pressupost anual de l’organisme ha passat de 2,5 M€ en els seus orígens a 18,5 M€ en l’actualitat.
BASE-Gestió d’Ingressos ha estat pionera en la digitalització de serveis, per exemple, l’any 1997 va posar en marxa el manteniment de padrons tributaris per als ajuntaments via web, o amb el primer cobrament per internet, l’any 2001. La seva seu electrònica enregistra més de 600.000 accessos anuals, dels quals més de 100.000 són tràmits amb autenticació digital. Aquest 2025, ha passat a gestionar l’app de mobilitat MOT:Aparcar, impulsada per l’Ajuntament de Reus i que dona servei per a l’estacionament a 8 municipis (i treballa per ampliar el nombre de municipis adherits i de serveis disponibles), i ja compta amb més de 380.000 usuaris registrats.
La frustració i el descontentament pel mal funcionament de RENFE, i en especial del seu 'servei' de rodalies, va en…
Sorpresa i incredul·litat entre els treballadors i treballadores del polígon industrial Els Frares de Lleida. Els Mossos d'Esquadra van detenir ahir…
L’Ajuntament de Molins de Rei ja ha començat la campanya de tractament contra les paneroles de la temporada. Com cada…
L'adolescent que es va ofegar aquest dimecres a la tarda al gorg de Santa Margarida de les Planes d'Hostoles (Garrotxa),…
Catalunya es prepara per viure una de les festivitats més esperades de l'any: la revetlla de Sant Joan. Una de…
El festival NOW FEST 2025 d’El Jardí Digital ja té a punt la seva segona edició. Aquesta proposta, que explora…
Esta web utiliza cookies.