Dissabte, 14 de juny de 2025
És notícia

BASE celebra 30 anys com a referent en l’àmbit tributari municipal

Avatar photo
Un acte institucional aplega més d’un centenar d’alcaldes i alcaldesses, i d’altres representants del món local i de les entitats col·laboradores

L’any 1995, la Diputació de Tarragona va concentrar la gestió dels tributs dels ens locals a BASE, un organisme autònom que naixia per oferir serveis a ajuntaments i ciutadania. Tres dècades després d’aquesta fita, BASE-Gestió d’Ingressos ha commemorat el 30è aniversari amb un acte a l’Auditori Diputació, on s’han aplegat autoritats i representants de la xarxa de col·laboradors d’aquest organisme, en especial alcaldes, alcaldesses i altres persones vinculades al món local, així com treballadores i treballadors d’aquest servei. La presidenta de la Diputació de Tarragona, Noemí Llauradó, i el president de BASE, el diputat Òscar Sánchez, han debatut amb les persones assistents el present i el futur de l’organisme.

La presidenta Noemí Llauradó ha destacat que BASE “és una estructura de confiança i una expressió clara de la missió de la Diputació de Tarragona: fer costat als municipis i posar les persones al centre”. També n’ha subratllat la proximitat, claredat i vocació de servei públic en la gestió tributària. “Avui celebrem una fita, però sobretot renovem el compromís col·lectiu de continuar treballant per una administració més justa, moderna i propera”, ha conclòs.

De la seva part, el president de BASE ha posat en valor l’evolució de l’organisme: “Hem passat de gestionar 700.000 rebuts anuals a gestionar-ne més de 3 milions, i de recaptar 62 milions d’euros a recaptar-ne més de 416 milions. BASE ha crescut en volum, però sobretot en qualitat i eficiència”.

BASE, en dades

En aquests 30 anys, les xifres avalen la professionalitat i excel·lència d’aquest organisme de gestió tributària, que s’ha convertit en un referent al sector. Anualment, recapta més de 416M€ de 179 ens locals, el 97% dels de la demarcació de Tarragona. Compta amb una xarxa de 39 punts d’atenció o oficines presencials, efectua més de 2,1 milions de cobraments per domiciliació i gestiona més de 3 milions de rebuts anualment, amb un equip de 230 persones. El pressupost anual de l’organisme ha passat de 2,5 M€ en els seus orígens a 18,5 M€ en l’actualitat.

BASE-Gestió d’Ingressos ha estat pionera en la digitalització de serveis, per exemple, l’any 1997 va posar en marxa el manteniment de padrons tributaris per als ajuntaments via web, o amb el primer cobrament per internet, l’any 2001. La seva seu electrònica enregistra més de 600.000 accessos anuals, dels quals més de 100.000 són tràmits amb autenticació digital.  Aquest 2025, ha passat a gestionar l’app de mobilitat MOT:Aparcar, impulsada per l’Ajuntament de Reus i que dona servei per a l’estacionament a 8 municipis (i treballa per ampliar el nombre de municipis adherits i de serveis disponibles), i ja compta amb més de 380.000 usuaris registrats.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Lloret de Mar fa un pas endavant amb el Pla Estratègic 2025-2035

Notícia següent

Arrenca la 9a Mostra de Vehicles Elèctrics Velèctric a Reus

Notícies relacionades