Augmenta un 20% la presència de la Comissaria Mòbil de la Guàrdia Urbana de Reus als barris de la ciutat

La incorporació de nous agents a la plantilla de la Guàrdia Urbana ha de permetre reforçar els serveis de proximitat del cos de seguretat municipal

18 d'agost de 2025 a les 15:01h

La Comissaria Mòbil de Proximitat de la Guàrdia Urbana va fer l’any passat un total de 1.580 serveis, segons dades de la darrera convocatòria de la Junta Local de Seguretat. La presència del servei de proximitat va créixer un 20% respecte l’any anterior, amb 263 serveis més, quan es van realitzar 1.317 serve is. L’augment encara és més significatiu respecte 2022, quan al febrer es va posar en marxa la unitat mòbil i es van fer 630 serveis.

La Comissaria Mòbil de Proximitat facilita l'apropament de la policia a la ciutadania i als barris, i arriba a les zones de la ciutat on l'Ajuntament no disposa d'un local adequat per obrir-ne una d'estable. La furgoneta de la Guàrdia Urbana s'estaciona visiblement en espais estratègics de la ciutat. La patrulla assignada realitza el servei a peu pels voltants, combinant les funcions de patrullatge amb els serveis de la comissaria externa on es podrà fer gestions de manera més discreta.

Els horaris i la freqüència de la comissaria mòbil a cada barri o zona, depèn de les característiques específiques de cada indret. Per norma general, es fa una planificació setmanal d’ubicació, tot i que és possible que aquesta planificació es vegi variada per les circumstàncies i el dia a dia. Sempre que és possible, la ubicació de la furgoneta es comunica als representants dels barris o de les associacions de veïns perquè puguin col·laborar en la difusió del servei.

Aquesta planificació a partit d'un anàlisi previ de serveis, informació recopilada, denúncies, incidències i queixes rebudes, permet treballar de manera més dirigida i optimitzar els recursos disponibles.

La Comissaria Mòbil de Proximitat és una aposta de la política de proximitat del cos de seguretat municipal que busca estendre al conjunt de la ciutat els serveis que ja presta des de les set comissaries externes de proximitat amb local propi: recollida de denúncies i d’informació i ser punt de referència, on la ciutadania, quan se li plantegi un problema o dubte, pugui recórrer a l’assessorament policial de manera més accessible i ràpida que en una comissaria convencional.

L'estratègia de proximitat de la Guàrdia Urbana es fonamenta en el treball de les patrulles a les diferents zones de la ciutat per fer una tasca preventiva i proactiva, d’anticipació a les problemàtiques i de treball en xarxa. Aquesta estratègia de proximitat es complementa amb un contacte periòdic amb entitats, associacions i veïns; una xarxa estable de contactes que ara també s'aprofitarà per fer difusió del dies i horaris de l'establiment de la comissaria externa de proximitat mòbil en cada barri.

La incorporació de nous agents a la plantilla de la Guàrdia Urbana ha de permetre reforçar els serveis de proximitat del cos de seguretat municipal.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit