Arturo Molina serà el nou director general de Covestro a Espanya

Amb una àmplia trajectòria internacional, Molina liderarà també la important planta de Tarragona a partir de l'1 d'agost

23 de març de 2026 a les 11:40h
Actualitzat: 23 de març de 2026 a les 12:03h

Covestro ha anunciat el nomenament d'Arturo Molina com a director general de la companyia a Espanya, prenent el testimoni de les posicions que fins ara ocupava Andrea Firenze.

En línia amb el model organitzatiu actual, el directiu també assumirà la posició de responsable de la planta de Tarragona. El procés es desenvoluparà de manera progressiva. Molina s'incorporarà com a responsable de la planta l'1 d'agost i assumirà la direcció general l'1 d'octubre.

Arturo Molina compta amb una àmplia trajectòria internacional al sector químic. Es va incorporar a Covestro el 2017 i, des del 2019, ha exercit com a director general de la companyia a Mèxic i director de la fàbrica de Santa Clara.

Enginyer químic per la Universitat Nacional Autònoma de Mèxic, Molina afronta aquesta nova etapa amb una experiència sòlida en gestió industrial, lideratge d'equips i entorns internacionals. El nomenament permetrà continuar reforçant la posició de Covestro a Espanya, un mercat rellevant per a l'activitat industrial de la companyia a Europa.

NOVA ETAPA A COVESTRO

A partir d'octubre, Andrea Firenze, que exercia fins ara aquestes dues responsabilitats, passarà a desenvolupar projectes estratègics d'àmbit europeu per a la companyia. La transició ha estat dissenyada per garantir la continuïtat operativa i una transferència ordenada de responsabilitats durant aquesta nova etapa.

Firenze va assumir la direcció de la fàbrica de Covestro a Tarragona el gener del 2015 i, un any més tard, la direcció general de la companyia a Espanya. Durant aquesta dècada ha liderat una etapa de creixement, transformació i consolidació que ha reforçat el posicionament de Covestro com a referent de la química sostenible al país.

Entre les principals fites d'aquesta etapa destaquen projectes estratègics com ara la construcció de la nova planta de clor de Tarragona, la planta de destil·lació a Covestro Barcelona o la integració dels centres de Santa Margarida i Parets del Vallès.

Sobre l'autor
marc pascual
Marc Pascual Garsaball
Veure biografia
El més llegit