Aprovat un conveni per integrar l'estació de Vila-seca amb el TramCamp i impulsa la primera fase del tramvia

Aquest acord, que implica la Generalitat, Adif i l’Ajuntament de Vila-seca, té com a objectiu adaptar les instal·lacions actuals de l'estació a les necessitats del transport ferroviari i tramviari

16 de desembre de 2025 a les 14:51h
Actualitzat: 16 de desembre de 2025 a les 14:51h

El Govern de la Generalitat ha donat el vistiplau a un nou conveni que busca transformar l'estació de tren de Vila-seca en un punt clau de la futura xarxa tramviària del Camp de Tarragona. Aquest acord, que implica la Generalitat, Adif i l’Ajuntament de Vila-seca, té com a objectiu adaptar les instal·lacions actuals de l'estació a les necessitats del transport ferroviari i tramviari, facilitant una connexió òptima amb el futur tramvia TramCamp.

L’entesa entre les tres institucions ha de permetre "millorar i avançar la coordinació" del sistema de transport públic de la regió, un pas important per a la integració de la parada de Vila-seca dins la xarxa tramviària que s’està desenvolupant. En concret, es treballarà per adaptar tant l’entorn de l’estació com les infraestructures ferroviàries per tal que esdevinguin part d’un sistema multimodal de transport.

Una de les novetats principals inclou la creació de dos nous passos transversals per millorar l’accés a l’estació ferroviària i al tramvia, i facilitar la connexió entre ambdós mitjans de transport. Aquesta mesura també millorarà la permeabilitat i la relació entre els dos costats de la ciutat, fent més accessible l’entorn proper al ferrocarril.

Aquesta actuació no només implica la remodelació de les infraestructures existents, sinó també una millora dels serveis urbans, ja que l’objectiu és modernitzar el territori al voltant de l’estació i garantir un trànsit més fluid de persones entre el transport ferroviari i tramviari.

Augment de la inversió per al tramvia

D'altra banda, el Govern ha aprovat un increment substancial en el pressupost per al tramvia del Camp de Tarragona. El projecte, que ja comptava amb una partida inicial de 54 milions d’euros per a l'adquisició de material mòbil, taller i senyalització, veurà augmentada la seva inversió en 21,1 milions d’euros addicionals, portant la quantitat total aprovada a gairebé 100 milions d’euros (sense IVA).

Aquest increment respon a l'actualització dels costos del projecte, que inclouen no només l'adquisició de material mòbil, sinó també el manteniment de les unitats del tramvia durant un període de 15 anys, així com els estudis i les expropiacions necessàries. En total, el pressupost final per a la infraestructura del tramvia serà de 97,15 milions d’euros (sense IVA).

Primera fase: camí cap a la xarxa tramviària

La primera fase del nou sistema tramviari s’estendrà per un total de 14 quilòmetres i connectarà els municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca. Aquesta fase inicial comptarà amb 14 parades, incloent-hi estacions d’intercanvi amb les xarxes ferroviàries d’Adif a Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El recorregut seguirà en gran part l'antic corredor ferroviari i vials existents, garantint una infraestructura eficient i adaptada al territori.

A llarg termini, el tramvia del Camp de Tarragona es desplegarà en dues fases, amb una segona fase que connectarà Reus, Tarragona i l’Aeroport de Reus. Quan el projecte estigui completament desplegat, la xarxa tramviària cobrirà un total de 46 quilòmetres i tindrà 47 estacions, 10 de les quals seran intercanviadors. S'espera que el nou sistema beneficiï fins a 9,5 milions de persones usuàries anualment, segons les previsions del Govern.

Aquesta iniciativa es presenta com una solució innovadora per millorar la mobilitat a la regió, oferint una alternativa de transport més sostenible i interconnectada per als habitants i visitants del Camp de Tarragona.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo Miró
Veure biografia
El més llegit