Aquest matí, el diputat de Comuns-Sumar, Fèlix Alonso, ha ofert una roda de premsa per abordar dues qüestions d’alta rellevància: l’impacte de les obres a la xarxa ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders i les polítiques mediambientals i fiscals vinculades a Repsol.
Infraestructures ferroviàries i el repte dels usuaris
El diputat ha destacat que el tall ferroviari per les obres de millora a la línia Tarragona-Sant Vicenç afecta diàriament 30.000 usuaris. Malgrat els esforços de l’administració, que ha destinat 26,5 milions d’euros en un Pla Alternatiu de Transport, Fèlix Alonso ha recordat que la situació “és d’una excepcionalitat màxima”.
Alonso ha subratllat que els ciutadans més vulnerables són els que més pateixen les conseqüències d’aquestes obres i ha insistit que, un cop finalitzades al març de 2025, serà imprescindible redefinir les línies i millorar freqüències. Segons el diputat, “la Generalitat té un deute amb els usuaris del Camp de Tarragona i les Terres de l’Ebre”.
Qualitat de l’aire i responsabilitat de Repsol
Pel que fa a la transició ecològica, Alonso ha carregat contra la possible desaparició de l’impost a les energètiques i ha posat l’accent en les conseqüències mediambientals de la contaminació al Camp de Tarragona. Tot recordant el clam del Col·legis de Metges i la Societat Catalana de Pediatria per millorar la qualitat de l’aire. Per això, ha exigit un estudi independent i ha recordat que “la contaminació de l’aire causa anualment 3.000 morts a Catalunya”.
El diputat ha denunciat que Repsol, malgrat obtenir beneficis rècord, contribueix mínimament a través de l’Impost de Societats i ha reclamat una reforma fiscal que inclogui un impost específic per a grans herències i un repartiment més just de les càrregues tributàries.
Finalment, Alonso ha defensat mesures més fermes per exigir compromisos a les empreses energètiques en la descarbonització i la transició verda. “Repsol, que va néixer com un esforç col·lectiu, que va ser privatitzat posteriorment, ha de ser part de la solució i no un obstacle per al futur sostenible del Camp Tarragona”.
Barcelona comença les obres per renovar 19 àrees de joc infantil
Ja s’han iniciat les obres per renovar 19 àrees de joc infantil situades en sis districtes de la…