Alerta vermella de l'AEMET a Tarragona per pluges torrencials

Segons les previsions, es poden superar els 90 litres per metre quadrat en només una hora, una situació que podria provocar inundacions i crescudes sobtades de rius i torrents

08 de setembre de 2025 a les 09:57h

L’Agència Estatal de Meteorologia ha activat l’avís vermell per risc extrem de pluges intenses a diverses comarques de la província de Tarragona. Segons les previsions, es poden superar els 90 litres per metre quadrat en només una hora, una situació que podria provocar inundacions i crescudes sobtades de rius i torrents.

L'alerta estarà activa aquest dilluns entre les 15.00 i les 20.59 hores, franja horària en què es preveu l’impacte més fort dels xàfecs. Les comarques que es troben sota l’avís vermell són el Montsià, el Baix Ebre, la Ribera d’Ebre, el Baix Camp i el Priorat. En aquestes zones, es recomana extremar la precaució, evitar desplaçaments innecessaris i estar pendents de possibles actualitzacions de l’estat del temps.

D’altra banda, el Tarragonès i el Baix Penedès es mantenen en alerta taronja per risc important, mentre que a la Terra Alta, l’Alt Camp i la Conca de Barberà s’ha emès un avís groc per possibles pluges fortes, tot i que d’intensitat menor.

 

Sobre l'autor
Adrià Torres foto
Adrià Torres
Veure biografia
El més llegit