Dijous, 18 d'abril de 2024
És notícia

L’alcalde de Salou obre un nou procés de diàleg amb els propietaris de la zona de l’Eix Cívic

Avatar photo

L’alcalde de Salou, Pere Granados, acompanyat del regidor de Gestió del Territori, Marc Montagut i tècnics municipals, ha iniciat la primera reunió amb veïns i veïnes del futur Eix Cívic de Salou, per tal d’escoltar les seves inquietuds i observacions, estudiar posibles alternatives i solucions; i poder plantejar un projecte de màxim consens.

Pere Granados ha explicat que “creiem interessant obrir la possibilitat que els propietaris de les comunitats que de la zona es puguin pronunciar sobre la el document urbanístic de l’Eix Cívic que hem presentat, ja que podem entendre que la seva magnitud pot suscitar alguns interrogants que volem escoltar i resoldre”.

En aquest sentit, Granados afegia que “em fet una proposta que té la finalitat de transformar el paisatge urbà ocupat per les vies, articulant una nova mobilitat i recuperant més espai per a les persones, amb una gran avinguda de quasi 2 km i una gran plaça de 2 ha, tot prioritzant la creació d’un gran àmbit urbà sostenible, inclusiu, de convivència i de socialització; que també dinamitzarà l’economia, i que generarà més qualitat de vida i progrés en una zona i un barri que ha hagut de suportar una infraestructura ferroviària i les inundacions del barranc de Barenys”.

Després d’haver finalitzat el procés de participació i el període d’exposició pública per a la presentació d’al·legacions, l’alcalde ha volgut iniciar un nou espai de consulta i de diàleg amb les comunitats de propietaris afectades directament per les solucions urbanistiques plantejades, per tal que puguin manifestar les seves observacions i, d’aquesta forma, facilitar que sigui estudiada la seva viabilitat per part de l’Ajuntament.

El projecte d’Eix Cívic

Un cop l’espai que ocupa la via fèrria quedi desmantellat de les infraestructures ferroviàries, que es preveu que s’iniciin els treballs a finals de l’estiu, es podrá construir una gran avinguda per a vianants i serveis, amb amples zones blaves/verdes i arbrades, que esponjarà l’espai urbà i articularà una nova mobilitat més permeable, amb l’obertura de connexions transversals, amb nous encreuaments (fins a 7 en total), i que serà adaptada per a la circulació dels transports sostenibles, com el tramvia i la bicicleta.

A nivell urbanístic, cal destacar la integració d’elements històrics de la zona, marcant un conjunt monumental i històric que inclourà la Torre Vella, l’Estació del Carrilet i l’Església de Santa Maria, entre altres elements.

A més, l’Eix Cívic inclou una gran plaça cívica de gairebé 2 hectàrees, davant de la Torre Vella, que crearà un nou espai de centralitat urbana, que potenciarà la socialització i millorarà l’entorn, amb una adequada relació amb el conjunt urbà i generant nous espais lliures i equipaments públics, com el pàrquing soterrani projectat per a més de 500 places. Cal recordar que amb els Fons Next Generation es reforçaran els pàrquings dissuasius per donar més facilitat d’aparcament.

L’Eix Cívic ocuparà 64.976 metres quadrats de sòl, dels quals 56.235 metres quadrats seran de sòl públic (86,55%). L’obra té un cost aproximat de 14 milions i és previst que comenci el 2025 i que finalitzi cap el 2027.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

864 noves places d’aparcament de zona verda al districte de Sarrià-Sant Gervasi

Notícia següent

S’enquesta amb el cotxe contra una plaça de Reus

Notícies relacionades