L'Ajuntament de Reus ha anunciat el tancament provisional del Teatre Fortuny arran d'una revisió que ha detectat deficiències en els sistemes elèctric i antiincendis. Aquesta decisió forma part d'un pla d'actuació que es va posar en marxa fa aproximadament un any, després del canvi de gerència de l'equipament cultural.
Un pla preventiu per assegurar la seguretat
L'alcaldessa, Sandra Guaita, ha explicat que "fa un any es va iniciar un pla d'actuació al Teatre Fortuny", una iniciativa encaminada a revisar l'estat estructural i tècnic del teatre, amb especial atenció als aspectes relacionats amb la seguretat. Tot i això, ha recalcat que "en el darrer any no hi ha hagut risc per a la ciutadania" i que "no era un risc imminent per a ningú, però prioritzem la seguretat per sobre d'un benefici econòmic".
A més, Guaita ha subratllat que totes les administracions i organismes implicats han actuat amb responsabilitat en conèixer aquesta situació: "les administracions i organismes implicats han actuat responsablement en ser coneixedors de la situació".
Decisió consensuada pel Consell General del Consorci
La mesura va ser aprovada per unanimitat pel Consell General del Consorci del Teatre Fortuny, integrat per l'Ajuntament de Reus i la Diputació de Tarragona. La necessitat del tancament temporal es va confirmar després d'una inspecció exhaustiva on es van detectar deficiències específiques en matèria elèctrica i antiincendis.
En paraules de l'alcaldessa: "La millor opció és el tancament temporal per fer aquestes actuacions perquè no volem posar en risc a ningú".
Intervencions previstes i gestió dels espectacles programats
El pla director d'inversions i manteniment, impulsat des de l'inici del mandat municipal, s'ha centrat a diagnosticar les condicions actuals d'aquest edifici històric, que compta amb uns 150 anys. Durant els últims mesos s'han intensificat les tasques vinculades a la revisió dels sistemes de seguretat i manteniment.
Aquesta feina culminarà amb dues intervencions principals: una orientada a millorar el sistema elèctric i una altra destinada a substituir una vàlvula relacionada amb el sistema antiincendis.
D'altra banda, els espectacles previstos durant aquest mes de febrer ja s'han reubicat o ajornat. Les funcions tindran lloc en diversos espais alternatius distribuïts arreu de la ciutat o bé es traslladaran a dates futures per garantir la continuïtat cultural sense comprometre la seguretat dels assistents.
