Aquest diumenge, 7 de juliol de 2024, el Pati de Jaume I de l’Ajuntament de Tarragona ha acollit l’acte de lectura del veredicte i lliurament de premis del 32è Concurs Internacional de Castells de Focs Artificials Ciutat de Tarragona. La consellera de Cultura i Festes, Sandra Ramos, ha estat l’encarregada de llegir el veredicte, acompanyada tècnic de Cultura de l’Ajuntament de Granollers, Paco Cruz; del responsable comercial d’Endesa a Tarragona, Carlos Gómez; entre altres membres del jurat i del consistori.
El jurat del concurs, format per dotze membres de diferents disciplines i després de valorar tots els criteris de puntuació, ha decidit la guanyadora del concurs: la Pirotècnia Poleggi de Canepina, Itàlia, amb 1.661 punts, que va presentar el seu espectacle divendres 5 de juliol.
La italiana Poleggi ja va guanyar el concurs amb anterioritat, l'any 2018. Se li atorga el Trofeu Venus Ciutat de Tarragona, un document acreditatiu i l’adjudicació dels espectacles públics de focs durant les Festes de Santa Tecla 2024, per valor 26.000 €.

D’altra banda, el Premi Especial Festa Major de Granollers-Trofeu Blancs i Blaus i l’adjudicació del castell de focs de la Festa Major de Granollers de l’any vinent, 2025, se l’ha endut la Pirotècnia Josman de Cambeo-Coles, Ourense, per un valor de 21.758 €; ja que ha estat la tercera classificada, i alhora la primera classificada de la península Ibèrica, del concurs d’enguany.
Així doncs, el segon premi ha anat a parar a la Pirotècnia Ciels en Fetê de França, amb 1.369 punts; La tercera classificada ha estat la Pirotècnia Josman, amb 1.264 punts; i la quarta, la Pirotècnia Pibierzo de Villaverde de la Abadia, Lleó, amb 1.213 punts.
A l'hora de prendre la decisió, els criteris que té en compte el jurat són l'ocupació de l'espai aeri, la puresa, la intensitat, la brillantor i la durada dels colors, varietat cromàtica, lluminositat, dimensions, disseny i perfecció de formes, elegància, diversitat d'efectes, sonoritat, conjunció amb l'entorn, originalitat, ritme, el guió de l’espectacle, l’arrencada inicial, el crescendo final i l'acceptació per part del públic.