15 detinguts en un nou dispositiu Kanpai contra la multireincidència al Camp de Tarragona

Els Mossos han identificat més de 400 persones amb més d'un miler d'antecedents delictius a Reus, Valls, el Vendrell i Tarragona

20 de febrer de 2026 a les 20:37h
Actualitzat: 20 de febrer de 2026 a les 20:38h

Els Mossos d'Esquadra, juntament amb altres cossos policials, han detingut una quinzena de persones en un nou dispositiu Kanpai contra la multireincidència a Reus, Valls, el Vendrell i Tarragona. Es tracta del segon operatiu Kanpai al Camp de Tarragona i del tretzè a tot Catalunya, que es desenvolupa en dues fases de manera simultània a les quatre capitals de comarca.

Segons ha explicat el cap de Seguretat Ciutadana de la Comissaria de Reus, Xavi Moreno, l’objectiu del dispositiu és combatre la sensació “d’impunitat” dels delinqüents. “Una de les claus d’aquest dispositiu és que es treballa de forma coordinada i simultània. Treballem la xarxa metropolitana de transport i això ens permet detectar aquelles persones que venen d’altres punts del territori, que continuaran el seu camí i marxaran de la regió sense poder delinquir”, ha afegit.

Durant la primera fase, els agents han identificat més de 400 persones que acumulaven més d’un miler d’antecedents delictius. A Reus, el desplegament s’ha concentrat als barris de Sant Josep Obrer i Gaudí, així com a l’estació de tren, on s’han realitzat controls de seguretat ciutadana i d’accés.

Un dels casos més destacats ha estat la detenció d’un home al barri Sant Josep Obrer que s'ha saltat un control policial. Quan li han donat l’ordre d’aturar-se, l’individu ha intentat atropellar dos agents de la unitat d’ARRO i ha fugit, però ha estat interceptat poc després. L’home està acusat d’un presumpte delicte d’atemptat contra l’autoritat, així com de resistència i desobediència. A més, conduïa un vehicle robat i no disposava de carnet de conduir.

En el dispositiu hi participen més de 300 agents dels Mossos d'Esquadra, Policia Nacional, Guàrdia Civil i policies locals de Reus, el Vendrell, Valls i Tarragona, així com personal de seguretat privada de les estacions de tren. Els controls se centren especialment a identificar persones que portin elements perillosos o substàncies prohibides, així com a comprovar si hi ha requeriments policials o judicials pendents.

Segons Xavi Moreno, la pressió policial a les “zones calentes” amb major activitat delictiva és clau per reduir la sensació d’impunitat i evitar que delinqüents es desplacin lliurement per la regió.