“Reus és Nadal” incrementa els visitants a la ciutat

La campanya ha estat una eina útil per fomentar la dinamització comercial i la projecció de ciutat durant el període nadalenc

0
404
Circ Raluy Legacy 728×90

Aquest diumenge 7 de gener s’ha donat per finalitzada la campanya “Reus és Nadal», una iniciativa de promoció de la ciutat, el comerç, el turisme, la restauració i la cultura que ha estat vigent entre el 24 de novembre i el 7 de gener. La campanya de Nadal 2017 ha estat una experiència que vinculava comerç, cultura i tradicions en el marc de la Capitalitat de la Cultura Catalana Reus 2017. Els primers indicadors confirmen que la campanya ha estat una eina útil per fomentar la dinamització comercial i la projecció de ciutat durant el període nadalenc, tant en dates prèvies com durant els dies centrals de les festes, de manera que s’ha atret un major nombre de visitants a Reus en comparació amb campanyes anteriors.

La regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, i els representants de diferents entitats comercials de la ciutat han presentat aquest dilluns el balanç de la campanya nadalenca a la ciuat que han realitzat durant la reunió de la Taula de Comerç, els resultats de la qual s’han valorat de manera positiva.

Seguint el lema principal de la campanya «Reus és Nadal» la ciutat s’ha tematitzat i ha presentat diferents espais que han esdevingut els escenaris on s’han desenvolupat activitats especials. El centre de Reus ha estat l’escenari de 9 àmbits temàtics on s’han pogut veure els principals espectacles i activitats de Nadal: sis amb un emplaçament concret («La màgia del gel», «Temps d’espectacle», «Mercat de Nadal i arbre de Nadal», «Nadal artesà», «Nadal al Gaudí Centre» i «Hola 2018») i la resta («Passejant pel Nadal», «Reis Reus» i «El nadal més tradicional») que agrupaven la resta d’espectacles i activitats programades durant els dies de la campanya.

Entre aquests esdeveniments destaquen l’organització dels espectacles de format més gran, com el del dia de l’encesa de l’enllumenat de Nadal i els de tots els que ha durat la campanya, i que al llarg de sis setmanes han convertit la plaça de Prim i la plaça del Mercadal en un gran escenari a l’aire lliure, seguint la llarga tradició cultural i de festivals de la ciutat. Aquestes actuacions han gaudit d’una gran afluència de públic. Seguint aquesta línia d’organització d’espectacles, també s’ha apostat per la realització d’espectacles itinerants de més petit format pel centre de la ciutat.

En aquesta campanya també s’han consolidat la plaça de la Llibertat com a espai lúdic, amb la pista de patinatge sobre gel i les atraccions de fira, i la plaça del Mercadal, com a espai dels actes tradicionals, amb el Mercat de Nadal, l’arbre i la benvinguda a l’any nou.

Per a la promoció de l’extens programa d’activitats s’ha realitzat una important campanya de publicitat (premsa escrita, ràdio, mitjans digitals i televisió) dirigida a tota a la demarcació. D’altra banda, les xarxes socials, l’app Reuscity, l’agenda de reus.cat i l’edició de la programació de Nadal també han estat altres eines de divulgació de tota la informació dels actes organitzats durant aquestes dates.

Tal i com ha recordat la regidora de Projecció de Ciutat, Montserrat Caelles, els indicadors analitzats des de l’Agència Reus Promoció, en col·laboració amb les entitats comercials de Reus, confirmen la bona acollida per part de la ciutadania i visitants i la utilitat de la campanya com a eina de dinamització comercial i de promoció de ciutat.

Si voleu conèixer els principals indicadors objectius que s’han analitzat per valorar la campanya els podeu trobar ala pagina web oficial de l’Ajuntament de Reus.

FER UN COMENTARI